۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۵۸۷۵۵۸
استاد حوزه علمیه کرمان:

حوزه علمیه باید پژوهش محور شود

حجت الاسلام هدایتی با بیان این که حوزه علمیه باید پژوهش محور شود، گفت: حوزه علمیه زمانی می تواند در کشور موفق باشد، که به امر پژوهش اهمیت دهد.
پژوهش

حجت الاسلام حمید هدایتی استاد حوزه علمیه کرمان در گفت و گو با خبرنگاری خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با پژوهش دینی در کشور، گفت: نیاز امروز کشور، رفتن به سمت نوشتن و تحقیق است.

وی افزود: کشوری پیشرفت می کند که جوانان آن به سمت پژوهش بروند و کشور را از جهت علمی بالا ببرند تا کشوری مستقل و قدرتمند از جهت علمی داشته باشیم.

حجت الاسلام هدایتی با بیان این که مسؤولان زمینه های پژوهشی را در کشور برای جوانان آماده کنند، خاطرنشان کرد: طلاب باید سعی کنند با رفتن به سمت تحقیق و پژوهش دین را به مردم یاد دهند.

وی ابراز داشت: طلابی می توانند در حوزه های علمیه موفق شوند که در کنار تهذیب و علم به امر پژوهش بپردازند تا جوابگوی شبهات مردم در بحث دین باشند.

استاد حوزه علمیه کرمان با توجه به این که حوزه علمیه باید پژوهش محور شود، اظهار داشت: حوزه علمیه زمانی می تواند جوابگوی شبهات مردم باشد که به امر پژوهش اهمیت دهد.

وی تصریح کرد: متاسفانه در بعضی از شهرها طلاب از پژوهش دور شده اند و تحقیق و بحث در حوزه های علمیه را فراموش کرده اند و به فکر نمره گرفتن هستند.

حجت الاسلام هدایتی با اشاره به این که مسؤولان حوزه اهمیت پژوهش را به طلاب بیان کنند، خاطرنشان کرد: مسؤولان با اهمیت دادن بحث پژوهش طلاب را به امر تحقیق دعوت کنند.

وی در پایان با بیان این که اهمیت پژوهش دینی برای بعضی از طلاب روشن نیست، گفت: یکی از مهم ترین کارهای یک استاد این است که اهل پژوهش و تحقیق باشد تا بتواند یک استاد موفق در حوزه علمیه باشد./9707/ت602/ب1

ارسال نظرات