۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۵۸۸۶۶۹
رییس کمیته عالی انقلاب یمن:

یمن به حمایت سیاسی و دیپلماسی احتیاج دارد

رییس کمیته عالی انقلاب یمن خواستار سفر آزادی خواهان جهان به یمن شد و گفت: یمن به حمایت سیاسی و دیپلماسی احتیاج دارد.
الحوثی

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، محمد علی حوثی رییس کمیته عالی انقلاب یمن طی بیانیه از حمایت ابی احمد علی نخست وزیر مسلمان اتیوپی از مردم مظلوم یمن تقدیر و تشکر کرد.

محمد علی حوثی با بیان اینکه یمن به حمایت سیاسی و دیپلماسی احتیاج دارد، افزود: مردم یمن همواره درپی صلح هستند ولی در نقطه مقابل دشمنان با بیان شروط غیر ممکن و افزایش حمله های نظامی ائتلاف عربستان علیه یمن مانع صلح هستند.

در این بیانیه نوشته شده است: آمریکا و هم پیمانانش خواهان ادامه جنگ علیه یمن هستند.

وی با اشاره به سفر هیأتی از طرف دولت نجات ملی یمن در صنعا برای حضور در مذاکرات صلح یمن به میزبانی سازمان ملل خاطرنشان کرد: سفر این هیأت سیاسی به سوئد در راستای مصالح ملی و گرفتن هرگونه بهانه از طرف های مقابل است.

رییس کمیته عالی انقلاب یمن تاکید کرد که ما به مردم آزادی خواه یمن نسبت به آینده اطمینان می دهیم و این هیأت در مذاکرات پیش رو درپی یافتن راه حل مناسب و موثر جهت توقف قحطی است.

وی از همه آزادی خواهان جهان برای سفر به یمن و اطلاع از جنایت های آمریکا و آل سعود در یمن دعوت کرد و بیان داشت: ما گزینه های مختلفی در برابر این دشمنان داریم ولی دو گزینه پیش روی ما بیشتر نیست، یا صلح و یا جنگ.

محمد علی حوثی تاکید کرد که حفظ کرامت، عزت و مقاومت از اموریست که از دین و قرآن آموخته ایم.

وی ادامه داد: یمن یک کشور و جمهوری مستقلی است که نقش موثری در مجامع بین المللی دارد که حق حاکمیت آن از سوی آمریکا، آل سعود، امارات و هم پیمانانش نقض شده است و مردم مظلوم این کشور را به خاک و خون کشیده اند و خود آن ها نیز به جنایت هی که در یمن مرتکب شده اند، اذعان دارند.

ارسال نظرات