۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۵۸۸۶۷۱
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

امام سکولار، مسجد را سکولار خواهد کرد

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه مسجد خط مقدم و دژبان آن امام مسجد است، گفت: امام مسجد نباید دین را از سیاست جدا بداند چون امام سکولار، مسجد را سکولار خواهد کرد.
امام جمعه کرج

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، جلسه شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز با حضور جمعی از اعضا، ائمه جمعه و مساجد استان البرز، در محل دفتر امام‌جمعه کرج برگزار شد.

در این جلسه آیت‌الله حسینی همدانی، مسجد را محور همه تحولات اجتماعی جامعه خواند و گفت: بسیاری از مشکلات جامعه به دلیل فاصله گرفتن مردم از مساجد است که حاصل توسعه تفکر لیبرالی بوده است.

وی با اشاره به تبلیغات سوء دشمن علیه مساجد، اظهار داشت: دشمن بهترین ابزار تبلیغاتی خود را علیه مساجد و ائمه مساجد به کار گرفته است تا اسلام و انقلاب را مورد هجمه قرار دهد.

امام‌جمعه کرج خطاب به ائمه مساجد استان بیان داشت: اگر برای مساجد جهت مقابله با سوء تبلیغات دشمن برنامه نداشته باشیم، مهم‌ترین سنگرمان را ازدست‌داده‌ایم.

آیت‌الله حسینی همدانی چهار مؤلفه را برای ایجاد مسجدی در تراز اسلامی، مهم دانست و تصریح کرد: سازه و معماری، خادم، هیئت امناء و امام مسجد، مؤلفه‌های مهمی هستند که در جهت ایجاد مسجد تراز نظام اسلامی باید رعایت شوند.

وی بابیان اینکه مسجد خط مقدم و دژبان آن امام مسجد است، گفت: امام مسجد نباید دین را از سیاست جدا بداند والا امام سکولار، مسجد را سکولار خواهد کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در پایان به بیان ویژگی‌های مهم دیگری که لازمه امام مسجد است پرداخت و تصریح کرد: توانمندترین و حاذق‌ترین شخص در مسجد باید امام مسجد باشد؛ امام مسجد فرمانده و شخصیت اصلی مسجد است که بایستی نسبت به ترفندهای دشمن بصیرت و تسلط لازم را داشته باشد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از تعدادی از ائمه جمعه و جماعات سطح استان تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات