۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۵۸۸۷۱۰
حجت الاسلام والمسلمین قاضی ‌عسکر مطرح کرد؛

ضرورت برنامه ریزی برای برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: عدم هماهنگی که در حوزه تحویل ارز به وجود آمد و صف‌های طولانی که زائران حسینی برای دریافت ارز تشکیل دادند عزت و کرامت زائران ایرانی را خدشه دار کرد امید که برای سال آینده از همین حالا برنامه‌ریزی‌هایی صورت بپذیرد تا دیگر شاهد چنین ناهماهنگی‌هایی نباشیم.
قاضی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی ‌عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، عصر امروز در مراسم اختتامیه سومین سوگواره عبرات که در سالن وزارت کشور برگزار شد، گفت: برگزاری مراسم اربعین نیاز به برنامه ریزی و تلاش فراوان دارد.

وی افزود: با اندکی مقایسه می‌توان دریافت مراسم اربعین حسینی امسال بسیار بهتر از سال‌های گذشته برگزار شد که همه اینها نتیجه تلاش با اخلاص و شبانه روزی بود تا با رفع نواقص مراسم اربعین حسینی به بهترین شکل برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی ‌عسکر با تاکید براینکه در مراسم اربعین حسینی باید از مطرح کردن مباحثی که ایجاد اختلاف می‌کند اجتناب کرد، اظهار داشت: مسائل اختلافی دو کشور نباید در برگزاری مراسم معنوی اربعین تاثیر گذار باشد، رسانه‌ای شدن این مسائل مشکل ساز است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با استناد به برخی سخنان کذب مبنی براینکه در بعثه مقام معظم رهبری مطرح شده طرح مسائل سیاسی ممنوع است، اظهار داشت: این سخنان واقعیت ندارد و تنها چیزی که نباید در این اجتماع میلیونی بیان شود همان مباحث اختلافی است که منجر به نزاع و درگیری می‌شود.

وی با انتقاد از برخی ناهماهنگی‌ها در برگزاری مراسم اربعین حسینی، اظهار داشت: عدم هماهنگی که در حوزه تحویل ارز به وجود آمد و صف‌های طولانی که زائران حسینی برای دریافت ارز تشکیل دادند عزت و کرامت زائران ایرانی را خدشه دار کرد امید که برای سال آینده از همین حالا برنامه‌ریزی‌هایی صورت بپذیرد تا دیگر شاهد چنین ناهماهنگی‌هایی نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی ‌عسکر با بیان اینکه در این مراسم معنوی اعم از شیعه و سنی غیر مسلمانان نیز حضور داشتند، ابراز کرد: همایش بین المللی که در عتبات برگزار شد بسیار مورد استقبال قرار گرفت، اربعین حسینی تجمع بین المللی و محلی برای مقابله با ظلم مستکبران است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه شعار عاشورا شعاری بین المللی است، گفت: سالهای گذشته ما شاهد بایکوت خبری مراسم اربعین حسینی بودیم در حالی که امسال این اجتماع بارها در رسانه‌های جهان منعکس شد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات