۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۵۸۸۷۲۴

اظهار نگرانی رهبر کاتولیک‌های جهان نسبت به وضعیت بیت‌المقدس

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان در دیدار با رییس تشکیلات خودگردان نسبت به وضعیت مسجدالاقصی اظهار نگرانی کرد.
دیدار پاپ فرانسیس با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، پاپ فرانسیس در واتیکان، محمود عباس رییس جمهور فلسطین و رییس تشکیلات خودگردان را به حضور پذیرفت و در گفت و گویی وضعیت کنونی مسجد الاقصی را نگران کننده توصیف کرد.

در این نشست، محمود عباس با ارائه گزارشی در مورد وضعیت فلسطین بعد از اعلام شهر بیت المقدس از سوی آمریکا به عنوان محل ساخت سفارت جدید این کشور، توضیحاتی را به پاپ فرانسیس ارائه داد.

سخنگوی واتیکان در مورد این دیدار اعلام کرد: در این نشست وضعیت «اورشلیم» (شهر بیت المقدس) مورد بررسی قرار گرفت و بر اهمیت شناخت و حفظ هویت این شهر و نیز ارزش جهانی آن برای سه دین ابراهیمی (اسلام، مسیحیت و یهودیت) تاکید شد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد که محمود عباس در این دیدار به پاپ فرانسیس گفته است: در این کریسمس ما برای رسیدن به صلح دعا می کنیم و به شما اعتماد داریم.

وی همچنین در رم پایتخت ایتالیا با مقامات این کشور دیدار خواهد کرد.

سال گذشته واتیکان در پاسخ به تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برای انتقال محل سفارت این کشور در رژیم صهیونیستی، از تل آویو به بیت المقدس، واکنش نشان داد و خواستار احترام به وضعیت فعلی این شهر مقدس شد.

از سال 1967 میلادی، رژیم صهیونیستی همه مناطق کرانه غربی رود اردن از جمله شرق بیت المقدس را به تصرف خود در آورده است. قوانین بین المللی این مناطق را اشغال شده می داند و تمام ساخت و سازهای رژیم صهیونیستی در آن را غیر قانونی اعلام کرده است./847/ب

ارسال نظرات