۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۵۸۸۷۲۹
یادداشت؛

در غرب، خبری نیست!

برخی در ایران به این دلخوش بودند که با مذاکره و سازش و گفت‌وگو به نان و نوایی برسند. هم اینان می گفتند؛ «همه مسیرها به غرب ختم می شود.» اما نه تنها ختم نشد، بلکه با رونمایی دست چدنی سیاستمداران آمریکا، معلوم شد این جماعت، عرض خود برده و زحمت ملت ایران را زیاد کرده اند.
فتوتیتر | غربگرایان از خواب غفلت بیدار شوند

به گزارش خبرگزاری رسا، ترامپ ضربه سختی به دشمن شیفته ها در ایران وارد کرد. از این بابت باید از او تشکر کرد. رئیس جمهوری که دُز حماقت در کاخ سفید را بیش از رؤسای جمهور سابق و اسبق آمریکا در مقابله با ایران نمایندگی می کند، فعلاً ترامپ است.

برخی در ایران به این دلخوش بودند که با مذاکره و سازش و گفت‌وگو به نان و نوایی برسند. هم اینان می گفتند؛ «همه مسیرها به غرب ختم می شود.» اما نه تنها ختم نشد، بلکه با رونمایی دست چدنی سیاستمداران آمریکا، معلوم شد این جماعت، عرض خود برده و زحمت ملت ایران را زیاد کرده اند.

ملت ایران چهل سال است مثل کوه در برابر زیاده طلبی های آمریکا ایستاده است. ملت ما طی چهار دهه اخیر بارها پشت آمریکا را در نبرد نرم و سخت، به خاک مالیده است. منافقین که به ترامپ وعده داده بودند آبان ماه اوضاع ایران به هم می ریزد و در بهمن ماه از حکومت در ایران خبری نیست، معلوم شد نمی توانند دماغ خود را بالا بکشند، چه رسد به اینکه حرف از فروپاشی و امثال آن بزنند.

ترامپ اکنون دچار تناقض صدر و ذیل شده؛ از طرفی پیشنهاد مذاکره می دهد، از طرف دیگر با بی ادبانه ترین کلمات، تهدید می کند. آنها فکر می‌کردند تشدید تحریم ها اوضاع ایران را به هم می ریزد، اما دیدند نه تنها به هم نریخت بلکه همه چیز دارد روال عادی و طبیعی خود را طی می کند. آمریکایی ها دیدند «کوه»، «موش» زائید و اکنون این موش دنبال سوراخ موش می گردد! دیدند فشار در کوتاه مدت جواب نداد، حالا می گویند در درازمدت جواب می دهد. این درازمدت یعنی چه مدتی؟! چهل سال است رجز می خوانند اما کاری از دست آنها ساخته نیست.

وطن فروشان و ضد انقلاب، این وسط ، میان زمین و هوا گیر کرده اند. به قول «شهریار» شیرین سخن، رفته رفته رفع زحمت می کنند. امروز همه نگاه ها به داخل است. برجام یک فرصت است برای بالفعل کردن توان بالقوه کشور. برجام، خسارت محض بود و دستاوردی نزدیک به صفر یا تقریباً هیچ داشت. این را باید حداقل دیپلمات های ما بفهمند و از راه رفته برگردند. طبقه متوسط ایران دیگر روی قول و قرارهای غرب، حساب باز نمی کنند. نگاه آنها هم توجه به ظرفیت های داخل است.

دوقطبی سازش - مخاصمه، اکنون بی معنی است. اصلاً کسی به فکر گفت‌وگو و سازش نیست، چون اصلاً سازشی در میان نیست. برجام آمریکایی جواب نداد، برجام اروپایی هم جواب نخواهد داد. اروپا گرفتارتر از آن است که تصور می شود. همین فرانسه را ببینید، امروز بی قیافه ترین و درهم برهم ترین کشور شده است. رادیو فرانسه خبر از انقلاب می دهد. جلیقه زردها اوضاع را به هم زدند. پاریس در آتش و دود و شورش و عصیان، دست و پا می زند. آن وقت عده ای در داخل کشورمان دلخوش کرده اند ماكرون در سازوکار مالی برجام کاری بکند! در فرانسه نه رکود است، نه تورم و نه تحریم اقتصادی، اما دکور حکومتشان به خاطر افزایش قیمت سوخت طوری به هم می ریزد که صد هزار پلیس هم نمی توانند آن را جمع و جور کنند.

دولت فرانسه در حال سقوط است و محبوبیت ماکرون به 20 درصد هم نمی رسد. بعضی هنوز فکر می کنند اگر به پنجره های کاخ الیزه دخیل ببندند، چیزی عایدشان می شود! در غرب، خبری نیست. وزارت خارجه به خود بیاید، حرفی بزند و این همه نقض حقوق بشر در فرانسه را محکوم کند و به ماکرون بگوید شما که زیر قول و قرار خود در برجام زده اید، حد اقل به قول و قرار با مردم خودتان وفادار باشید. با زبان باتوم و ماشین آب پاش و گاز اشک آور، با مردم خود سخن نگویید و بدانید حق اعتراض از حقوق شهروندی است، آن را رعایت کنید./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: رسالت

ارسال نظرات