۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۵۸۸۷۴۱
حجت الاسلام ماندگاری:

حوزه انقلابی متولی فرهنگ جهاد است

حجت الاسلام والمسملین ماندگاری با بیان این که فرهنگ جهاد بسیاری از مشکلات را از بین می برود حوزه انقلابی را متولی ایجاد فرهنگ جهاد دانست.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در مراسم چهلمین روز شهادت شیهد مدافع حرم حجت الاسلام دهقان که چهارشنبه شب در مسجد حضرت زینب(س) پردیسان برگزار شد، با بیان این که هر فردی که معانی آیات قرآن کریم در زمینه شهادت را متوجه شود حسرت خواهد خورد، گفت: شهدا برد کرده اند زیرا همانند اهل بیت(ع) با مرگ نمرده اند.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به رسالت روحانی مجاهد گفت: رسالت روحانی مجاهد این است که مردم را با تکالیف آشنا سازد و در صورتی که هر فرد به صورت مجاهدانه رسالتش را انجام دهد در مقابل کاری که انجام می دهد هیچ مزدی به غیر از شهادت درخواست نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمن جنگ رسانه ای علیه انقلاب راه انداخته است تا افراد انقلابی را بی تفاوت و افراد بی تفاوت را مسأله دار و افراد مسأله دار را برای مقابله با نظام اسلامی به خیابان ها آورد؛ جمعیت فارسی زبانان دنیا بیش از 200 میلیون نفر نیست اما دشمنان اهل بیت(ع) 290 شبکه فارسی زبان ایجاد کرده اند آن هم به صورت رایگان در حالی که به عنوان مثال اگر مردم انگلستان بخواهند شبکه بی بی سی فارسی را مشاهده کنند باید پول پرداخت کنند.

استاد حوزه ادامه داد: دشمن چنین با جدیت دارد کار می کند اما متأسفانه برخی در داخل حوزه علمیه می گویند رسالت حوزه فقط درس خواندن است و از انقلابی بودن سخنی نمی گویند؛ در حالی که امام خمینی(ره) انقلاب را از درون حوزه شروع کرده است برخی روحانیت را به سیاسی و مقدس تقسیم می کنند.

وی با تصریح بر این که روحانیت موظف است مردم را با ایجاد سه مقدمه، مجاهد تربیت کند، اظهار کرد: نخستین مقدمه برای تربیت مجاهد از سوی روحانیت انقلابی این است که برای مردم روشن کند دنیا موقت و در محضر خداوند است؛ روحانیت برای برخی مسؤولان کم بیان کرده که دنیا موقت است در نتیجه برخی به پستشان دل بسته اند، برخی حقوق نجومی می گیرند یا دست به اختلاس می زنند.

کارشناس مذهبی افزود: روحانیت باید برای مردم روشن کند دنیا تنها یک فرصت است که در این صورت فعالیت بیشتری انجام خواهند داد و تنها با خداوند معامله می کند و هیچ چیز را با بهشت معاوضه نخواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری اظهار کرد: امروزه 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد اما مساجد و روستاهای فراوانی امام جماعت ندارند و اگر یک روستا رهبر و امام نداشته باشد تخلیه می شود و تخلیه روستا به معنای کاهش کشاورزی و افزایش حاشیه نشینی در شهرها است که می تواند مشکلات فراوانی ایجاد کند و ما روحانیت در آن تقصیر داریم بلکه باید به صورت مجاهدانه در روستاها حاضر شویم.

وی با تصریح بر این که فرهنگ مجاهدت می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف سازد، عنوان کرد: روحانیت و حوزه انقلابی متولی فرهنگ جهاد است؛ همچنین اگر حوزه انقلابی فرهنگ مقاومت و فرهنگ استقامت را به درستی ایجاد کند مردم تمامی سختی ها را تحمل خواهند کرد.

ریس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این که وظایف ما در مقابل انقلاب به سه دسته گذشته، امروز و آینده تقسیم می شود، اظهار کرد: دشمن می خواهد ما را از انقلاب پشیمان کند که نباید اجازه این کار را به او داد و هر فردی اعم از روحانیت، صداوسیما و سایر مسؤولان باید تقصیرهای خود را بپذیرند که در این صورت شاهد بحث های سیاسی امروزی نخواهیم بود.

وی ادامه داد: شناسایی نکات قوت و تقویت آنها همچنین شناسایی نقاط ضعف و از بین بردن آنها از تکالیف ما نسبت به امروز انقلاب است و برای آینده انقلاب نیز باید تلاش کرد زیرا دشمن تلاش می کند تا مردم را نا امید سازد./1324/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات