۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۵۸۸۷۸۰
گزارش تفصیلی برگزاری نشست «بحرین؛ قیام مظلوم»؛

اعدام معنوی ۷۰۰ بحرینی از سوی آل‎خلیفه/ پادشاه بحرین مسؤول سلامت آیت الله شیخ عیسی قاسم است

مدیر حوزه علمیه بحرینی های مقیم قم در نشست بررسی آخرین تحولات بحرین که با همت خبرگزاری رسا برگزار شد، گفت: آل‎خلیفه با سلب تابعیت ۷۰۰ بحرینی، آنان را اعدام معنوی کرده است.
حجت الاسلام دقاق حجت الاسلام عبدالله الدقاق حجت الاسلام عبدالله الدقاق حجت الاسلام عبدالله الدقاق

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، نشست «بحرین؛ قیام مظلوم» با حضور حجت الاسلام شیخ عبدالله الدقاق مدیر حوزه علمیه بحرینی های مقیم قم به همت خبرگزاری رسا پنج شنبه 15 آذرماه در سالن جلسات خبرگزاری رسا با حضور خبرنگاران داخلی و بین المللی برگزار شد.

حجت الاسلام شیخ الدقاق در این نشست ضمن اشاره به انتخابات مجلس و شورای شهر بحرین گفت: آل خلیفه در حالی میزان حضور در پای صندوق های رای را بیش از60 درصد اعلام کرده است که انقلابیون این آمار را کذب دانسته و اعلام داشته اند که میزان حضور 28 تا 30 درصد است.

وی انتخابات اخیر بحرین را صوری و یک شوخی بزرگ دانست و بیان داشت: ما انتخابات مجلس و شورای شهر بحرین را محکوم می کنیم زیرا آل خلیفه درپی تشکیل یک مجلس به اسم مردم است و این در حالی است که مردم به صورت کل و جزیی این انتخابات را قبول ندارند و اگر حکومت بحرین بخواهد یک انتخاباتی مورد قبول مردم برگزار کند باید اجازه برگزاری انتخابات آزاد تحت اشراف سازمان ملل متحد، مجامع بین المللی و اصحاب رسانه را بدهد.

همراهی با سیاست های ظالمانه آل خلیفه شرط آزادی شیخ علی سلمان بود

مدیر حوزه علمیه بحرینی های مقیم قم، حکم حبس ابد دادگاه رژیم آل خلیفه علیه حجت الاسلام شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین را محکوم کرد و بیان داشت: حبس شیخ علی سلمان به دلیل تحریم انتخابات 2014 و 2018 میلادی است و اگر دبیر کل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین از مواضع خود در رابطه با انتخابات عقب نشینی می کرد، آل خلیفه نیز وی را آزاد می ساخت.

وی با بیان اینکه این دوره از تاریخ بحرین سرشار از قلع و قمع و افزایش فشار علیه مردم این کشور است، افزود: همه احکامی دادگاه آل خلیفه نظیر سلب تابعیت، بازداشت علما و اعدام را محکوم می کنیم.

این استاد سطوح عالی حوزه های علمیه به احکام ظالمانه آل خلیفه علیه برخی از انقلابیان بحرین اشاره کرد و گفت: دادگاه آل خلیفه در میان دور اول و دوم انتخابات احکام ظالمانه بسیاری صادر کرد که به نمونه آن می توان به حکمی که علیه یک خانواده صادره شده، اشاره کرد. آل خلیفه در این حکم یک زوج بحرینی را سلب تابعیت و به حبس محکوم کرد و این در حالیست که فرزند این خانواده بدون والدین رها شده است.

وی تاکید کرد که سلب تابعیت در قوانین بین المللی به معنی اعدام معنوی است که آل خلیفه این سیاست را درپی گرفته است.

حجت الاسلام شیخ دقاق از دستور تاسیس دانشگاه شیخ عبدالله بن خالد آل خلیفه از سوی پادشاه این کشور خبر داد و تصریح کرد: تاسیس این دانشگاه با هدف تحصیل اسلامی، تسلط اراده سیاسی آل خلیفه بر امور دینی و اعزام مبلغ صورت گرفته است.

وی خواستار آزادی دینی، سیاسی و مراجعه در امور دینی به اهل خبره و مراجع شد و اظهار داشت: ما همان طور که تسلط دین بر دین را نمی پذیریم هر گونه تسلط حکومت آل خلیفه و اراده سیاسی آن بر امور دینی را محکوم می کنیم.

رژیم آل خلیفه و آل سعود 38 مسجد در بحرین را تخریب کردند

مدیر حوزه علمیه بحرینی های مقیم قم، با بیان اینکه حکومت آل خلیفه بیش از 38 مسجد را از زمان ورود نیروهای رژیم ال سعود به این کشور به طور کامل تخریب کرده است، عنوان داشت: ما خواهان بازسازی مساجد تخریب شده، آزادی دینی برای همه ی پیروان مذاهب به ویژه شیعیان و برداشتن فشارها از روی علما و موسسات، مراکز دینی و مساجد هستیم.

وی آل خلیفه را مسؤول سلامت آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین دانست و گفت: شیخ عیسی قاسم تا کنون 4 عمل جراحی نظیر عمل سرطان، چشم راست و چشم چپ و ستون فقرات انجام داده است. این عمل جراحی ها به دلیل 3 سال حبس خانگی وی بوده است. حکومت آل خلیفه به ویژه حمد بن عیسی پادشاه این کشور مسؤول سلامت شیخ عیسی قاسم است و باید زمینه بازگشت او به کشورش در هر زمانی که بخواهد را فراهم کند زیرا بحرین کشوریست که در آن متولد و رشد پیدا کرده است.

حجت الاسلام دقاق گفت: ما تشکیل دولت جدید بحرین را محکوم می کنیم زیرا همان دولت سابق است و هیچ کدام از وزیران جز 3 وزارتخانه تغییری نداشته است. این دولت جدید موجب افزایش مشکلات در این کشور می شود بنابراین خواهان تشکیل دولت جدید مطابق با اراده مردم بحرین هستیم. این دولت و پارلمان را محکوم می کنیم زیرا مطابق با اراده پادشاه تشکیل شده است.

اعطای تابعیت سیاسی آتش زیر خاکستر در بحرین است

وی افزود: ما هر گونه اعطای تابعیت سیاسی غیر کارشناسی و غیر علمی به خارجی‌ها را محکوم می کنیم، این گونه اقدامات بزرگ ترین خطر در منطقه و بحرین محسوب می شود. ما همچنین سلب تابعیت 700 تن از مردم اصیل بحرین را محکوم می کنیم. متاسفانه فرد خارجی در بحرین بر فرد اصیل این کشور مقدم است و این کار مانند اتش زیر خاکستر است و اگر آل خلیفه به این اقدامات خود ادامه دهد در آینده شاهد انفجار شدیدی خواهیم بود.

این استاد سطوح عالی حوزه های علمیه، خواستار تاسیس مجلس موسسان شد و تصریح کرد: این مجلس با مشارکت و حضور فعال مردم تحت اشراف مجامع بین المللی باید برگزار شود تا از این طریق بتوانیم قانون اساسی که سال 2002 میلادی از سوی پادشاه بحرین نوشته شده است را از جدید بنویسیم.

وی افزود: حکومت آل خلیفه در تصمیمات خود مستقل نیست و رژیم ال سعود و امارات به ویژه محمد بن سلمان و محمد بن زاید به صورت مستقیم در امور این کشور دخالت می کنند. ما خواهان خروج نیروهای آل سعود و خارجی ها از این کشور هستیم.

ملت بحرین هر گونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم می‎کنند

حجت الاسلام دقاق در واکنش به اظهارت نخست وزیر بحرین نسبت به ارتباط با رژیم صهیونیستی گفت: حکومت آل خلیفه برای ارتباط با رژیم صهیونیستی باید نظر مردم را مقدم کند و ملت بحرین نیز در راهپیمایی روز قدس و با نصب پرچم فلسطین در برابر سفارت آمریکا و دادن یک شهید به نام محمد جمعه نظر خود را در این زمینه اعلام کرده است.

وی ادامه داد: رژیم آل سعود با استفاده از بحرین به عنوان مقدمه ای برای عادی سازی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی جلو انداخته است ولی مردم بحرین هر گونه عادی سازی روابط با اسرائیل را محکوم می کنند.

مدیر حوزه علمیه بحرینی های مقیم قم با اشاره به آمار طلاب حاضر در ایران بیان داشت: نزدیک به 160 طلبه بحرینی تحت اشراف جامعه المصطفی العالمیه (صلی الله علیه و آله و سلم) در مدارس مختلف مشغول تحصیل هستند.

ارسال نظرات