۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۵۸۸۷۸۶
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی:

شبهات در فضای مجازی غوغا می کند

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که امروزه بمب شبهات در فضای مجازی غوغا می کند، گفت: باید در تبلیغ از روش های جذاب و امروزی استفاد کنیم تا جوانان جذب دین شوند.
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی صبح امروز در نشست تخصصی ائمه جماعت مدارس استان قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب در زمینه آموزش و پرورش گفت: اهمیت حضور روحانیت در مدارس بسیار زیاد است، زیرا کودکان و نوجوانان از فطرتی پاک برخوردار هستند و آموزه های دینی را بهتر قبول می کنند.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که همواره در روایات بر لزوم توجه مبلغان به جوانان و نوجوانان تأکید شده است، اظهار داشت: این تأکید از آن جهت است که جوانان از امور خیر و مبانی دینی استقبال می کنند؛ جوانان و نوجوانان همانند زمین بکری هستند که هر بذری در آن کاشته شود، رشد کرده و شاکله و شخصیت شان بر اساس همان بذر شکل می گیرند.

وی با اشاره به این که اثرگذاری مبلغان بر جوانان به مراتب بیشتر از اثرگذاری آن ها بر افراد مسن است، افزود: امروزه با توجه به وجود فضای مجازی بسیار سخت می توان به تبلیغ پرداخت و جوانان را به مسجد و پای منبر کشاند، چراکه امروز موج شبهات در فضای مجازی همچون بمب غوغا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با بیان این که مبلغان باید بر روش های جذاب و امروزی که با آن ها بتوان جوانان را به دین جذب کرد، اهتمام ورزند، تأکید کرد: امروز باید در نظر داشته باشیم که جوانان را باید به صورت های امروزی به دین جذب کنیم و همواره بدانیم که بر اساس آیات قرآن کریم، اگر یک گمراه را از وادری ضلالت نجات داده و به راه راست هدایت کنیم، گویا همه مردم را از مرگ نجات داده ایم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به پدیده بیداری اسلامی در جهان بیان کرد: جریان انقلاب اسلامی که اتفاق افتاد بسیاری از کشورهای جهان از آن الگو گرفتند؛ امروز طبق گزارشاتی که به دست ما رسیده است در کشورهایی همچون تایلند مساجد پرشور شیعیان وجود دارد که در ایام محرم موج جمعیت در آن جا به عزاداری می پردازند و مبانی امام راحل را دنبال می کنند.

وی با اشاره به این که انسان ها همانند یک پیکر واحد هستند، مطرح کرد: اگر یک نفر از اعضای جامعه به جایگاه معنوی دست پیدا کند، بدون شک در همه جامعه اثرگذار خواهد بود؛ به عنوان مثال امام خمینی(ره) از حوزه علمیه نجف و قم برخاستند و با ندای حق در همه دنیا اثرگذار واقع شدند.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی به فعالیت ها و ایثارهای شیخ زکزاکی در نیجریه اشاره و خاطرنشان کرد: یک انسان که احیا شود، به هرکجای دنیا که برود می تواند فطرت مردم را بیدار کرده و انقلاب ساز باشد.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر لزوم استفاده از فرصت های تبلیغی گفت: اگر از فرصت هایی که در اختیار داریم به خوبی استفاده کرده و تبلیغی جالب و جذاب داشته باشیم، بدون شک در جامعه اثرگذار خواهیم بود.

وی ادامه داد: یک روحانی دلسوز و یا یک معلم دلسوز و متدین می تواند مسیر یک جامعه را تغییر دهد.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با بیان این که مبلغان و روحانیان باید به خوبی از ظرفیت کودکان و نوجوانان در زمینه نشر معارف در خانواده ها استفاده کنند، یادآور شد: همانطور که راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی امروزه به خوبی توانسته است با تربیت همیاران پلیس، قوانین راهنمایی و رانندگی را به خوبی در خانواده ها نشر دهد، روحانیت هم باید این ظرفیت را ایجاد کند./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات