۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۵۸۸۸۰۲
مدير مركز خدمات حوزه هاي علميه كاشان:

هدف از تعليم و تربيت شناخت معرفت الله است

مدير مركز خدمات حوزه علميه كاشان با اشاره به اينكه در نظام تعليم و تربيتي كه ذهن انسانها تنها معطوف به فرمول هاي رياضي و فرمول هاي تجربي شود هيچ دستاوردي نخواهد داشت، گفت: هدف ما از تعليم و تربيت معرفت الله و شناخت خدا است.
حجت الاسلام ميثم يوسفي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام ميثم يوسفي پيش از ظهر امروز در آيين افتتاحيه بيست و دومين دوره مهارت افزايي مهدوي ويژه مربيان مهد و پيش دبستاني شهرستان كاشان در كانون الزهرا(س) اين شهرستان گفت: سكولار شدن نظام تعليم و تربيت مهمترين چالش امروز ما است.

وي با اشاره به اينكه امروز نظام آموزش و پرورش يك سيستم سكولاري است، ابراز کرد: نمي خواهم بگويم طراحان اين سيستم سكولار هستند بلكه اگر ما به لحاظ عقيدتي هم سكولار نباشيم به لحاظ عملي سكولار هستيم.

حجت الاسلام يوسفي، اصل نظام تعليم و تربيت در ايران را برگرفته از نظام تعليم و تربيت در فرانسه دانست و افزود: حدود يكصد سال قبل برخي از ايراني ها كه به كشور فرانسه مسافرت كردند با نظام تعليم و تربيت مدارس و دانشگاه فرانسه آشنا شدند و اين نظام را در ايران پياده كردند.

وي با اشاره به اينكه پيش از پياده شدن نظام تعليم و تربيت كشور فرانسه در ايران، روش تدريس در كشور مكتب خانه اي بود، يادآور شد: با آوردن نظام تعليم و تربيت كشور فرانسه به ايران به مبناي نظام در كشورهاي غربي كه بر مبناي ماترياليسمي و سكولاري بود توجه نشد.

مدير مركز خدمات حوزه علميه كاشان محور اصلي نظام تعليم و تربيت در غرب را به جاي خدا محوري بر محور اومانيسم و انسان محوري دانست و اظهار داشت: ظواهر فريبنده دنياي غرب و فرانسه براي اين است كه تمام زندگي و تفكرات در كشورهاي غربي فرانسه مادي گرايي است و نظام آموزش و پرورش آنها بر مبناي مادیگرايي است.

حجت الاسلام يوسفي در ادامه با اشاره به اين فرمايش رهبر معظم انقلاب كه هدف اصلي از تعليم و تربيت معرفت الهي و خدا شناسي است، گفت: اگر خداشناس باشيم در نظام تعليم و تربيت نيز موثر خواهيم بود در غير اين صورت تنها صرف پرداختن به برخي از فرمول هاي رياضي هيچ مشكلي را حل نخواهد كرد.

وي افزود: هركس در هر رشته و تخصصي كه تدريس مي كند قابل قبول و مورد تأييد است، اما بايد متوجه داشت اين عالم را خدا خلق و اداره مي كند و تا زماني كه با خدا رابطه خوبي وجود نداشته باشد هيچ مشكلي حل نخواهد شد.

وي افزود: ما براي رسيدن به لذت هاي دنيا دست به هركاري مي زنيم، اما براي رسيدن به لذت هاي فوق العاده و بهشتي آن دنيا كه قابل مقايسه با آن دنيا نيست هيچ كاري انجام نمي دهيم.

مدير مركز خدمات حوزه علميه كاشان با اشاره به اينكه در نظام تعليم و تربيتي كه ذهن انسانها تنها معطوف به فرمول هاي رياضي و فرمول هاي تجربي شود هيچ دستاوردي نخواهد داشت، گفت: هدف ما از تعليم و تربيت معرفت الله و شناخت خدا است.

حجت الاسلام يوسفي افزود: امروز بحث آمدن و ظهور امام زمان نيست بلكه بحث آماده بودن و نبودن ما است، از اين رو امنيت در دوره ظهور امام زمان، امنيت مطلق است و اين امنيت مالي و جاني و اقتصادي است.

مدير مركز خدمات حوزه علميه كاشان با اشاره به اينكه آرزوي انبياي الهي درك كردن دولت كريمه امام زمان(عج) است، گفت: زماني كه امام عصر ظهور كند حضرت عيسي(ع) و خضر(ع) ايشان را همراهي خواهند كرد.

لازم به ذكر است، بيست و دومين دوره مهارت افزايي مهدوي ويژه مربيان مهد و پيش دبستاني شهرستان كاشان به همت كانون فرهنگي هنري قمر بني هاشم و مسجد قمر بني هاشم، و با همكاري مؤسسه هم انديشي كانون هاي فرهنگي كاشان، مركز خدمات حوزه علميه كاشان، واحد كودك و نوجوان مركز تخصصي مهدويت قم و مركز تخصصي مهدويت به مدت 8 روز طي يكماه روزهاي پنجشنبه و جمعه هرهفته دركانون فرهنگي تربيتي الزهرا(س) كاشان برگزار مي شود./1307/پ602/ب1

ارسال نظرات