۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۵۸۸۸۰۵
آیت‌الله سعیدی:

سبک زندگی دینی با عمل به آیات قرآن محقق می شود

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) بابیان این‌که قرآن کریم از مخاطبانش انتظاراتی دارد، گفت: علامت عدم مهجوریت قرآن در یک جامعه مدنی عمل به مبانی قرآنی است.
 آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در دیدار جمعی از حافظان قرآن کریم و مدیران مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر که در سالن محراب صورت پذیرفت بابیان این‌که قرآن کریم از حدود شعور الهی برخوردار است، اظهار داشت: امام علی(ع) در نهج‌البلاغه خطبه 176 می‌فرمایند«وَاعْلَمُوا أَنَّ هَذَا الْقُرْآنَ هُوَ النَّاصِحُ الَّذِی لَا یَغُشُّ وَالْهَادِی الَّذِی لَا یُضِلُّ وَالْمُحَدِّثُ الَّذِی لَایَکْذِبُ؛ بدانید که این قرآن پندآموزی است که خیانت نمی‌کند و هدایت‌گری است که گمراه نمی‌سازد و سخن‌گویی است که دروغ نمی‌گوید.»

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بابیان این‌که قرآن کریم از مخاطبانش انتظاراتی دارد، گفت: علامت عدم مهجوریت قرآن در یک جامعه مدنی عمل به مبانی قرآنی است.

امام‌جمعه قم حفظ قرآن را مقدمه حفظ اصالت‌های اجتماعی دانست و گفت: در برخی از روایات آمده است که افرادی که تعمداً در عین استطاعت حج را ترک گفته‌اند به‌عنوان یهودی و نصارا در هنگام مرگ خطاب می‌شوند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به این‌که یهودی و نصرانی بودن گاهی در اعمال انسان تجلی می‌کند، ابراز داشت: فراگرفتن نصوص ثقلین در عمل به میزان آموختن و فراگرفتن تلاش و مجاهدت می‌خواهد.

گفتنی است در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام مشرف، مدیر مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر طی سخنانی با اشاره به اولین دوره جذب دوره یک‌ساله حفظ قرآن کریم در سال 1396 اشاره کرد و گفت: از تعداد 12 نفر ثبت‌نام‌شده در این دوره 12 نفر حافظ کل قرآن کریم به جامعه اسلامی تقدیم شده است.

وی ادامه داد: 15 نفر دیگر در ماه رمضان 1397 ثبت‌نام کرده که تابه‌حال حدود 8  تا 10 جزء را حفظ و تا ابتدای ماه رمضان سالی آینده حافظ کل قرآن کریم خواهند شد.

حجت‌الاسلام مشرف از برگزاری بیش از 80 هزار نفر ساعت کلاس قرآنی در مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 500 حافظ کل قرآن کریم در این مرکز تربیت‌ شده‌اند./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات