۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۵۸۸۸۳۷

مدیر جدید حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی معرفی شد

حجت‌الاسلام اسماعیل روشن‌تن، با حکم مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان‌شرقی معرفی شد.
معارفه معارفه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم معارفه مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان‌شرقی امروز با حضور معاون ارتباطات و امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور و دیگر متولیان حوزوی استان در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد.

مدیر سابق حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌ شرقی در این مراسم با ارایه گزارشی از فعالیت های چند ساله خود، با بیان این که در استان 16 واحد علمی و تربیتی برای خواهران وجود دارد، گفت: حدود دو هزار طلبه در این مدارس مشغول تحصیل بوده و 150 نفر استاد در این حوزه های علمیه تدریس می کنند. 

حجت الاسلام مختار مسعودنیا افزود: در حال حاضر مدارس علمیه استان از نظر علمی و وجود ساختمان در بهترین موقعیت قرار دارند و اکثر حوزه های علمیه استان دارای ساختمان هستند؛ حوزه علمیه شهرستان جلفا نیز حدود 30 هزار متر وسعت دارد که حتی استادسرا و مسجد هم دارد.  

مدیر سابق حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌ شرقی افزود: ساختمان حوزه علمیه شهرستان مرند در زمینی به وسعت هفت هزار و 500 متر با حمایت امام جمعه و مرکز مدیریت احداث شده است. 

حجت الاسلام مسعودنیا با بیان این که ساختمان حوزه علمیه شهرستان شبستر با همت امام جمعه در حال اتمام است، تصریح کرد: در شهرستان خسروشهر مشکل ویژه ای وجود ندارد و ساختمان، استادسرا و مهدکودک تکمیل شده و موسسه خوبی در این شهر ساخته است. 

وی گفت: زمین حوزه علمیه شهرستان آذرشهر در حدود هفت هزار و 500 متر مربع از شهرداری گرفته شده و همچنین ساختمان حوزه علمیه شهرستان بناب تقریبا تکمیل شده است. 

مدیر سابق حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌ شرقی ادامه داد: ساختمان حوزه علمیه شهرستان هشترودبه وجود این که قدیمی است ولی امکانات خوبی دارد. 

حجت الاسلام مسعودنیا با بیان این که تنها در شهرستان میانه مشکل ساختمان داریم که امیدواریم به زودی این مشکل برطرف شود، تاکید کرد: در شهرستان بستان آباد به تازگی زمینی از اداره کل مسکن و راه و شهرسازی گرفته شده که اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد شد. 

وی اضافه کرد: در حوزه علمیه شهرستان سراب یک مدرسه غیرانتفاعی مستقر است و در شهرستان اهر نیز زمینی به وسعت هشت هزار متر مربع واگذار و ساختمان تکمیل شده است.

گفتنی است، در پایان این مراسم حجت‌الاسلام اسماعیل روشن‌تن، با حکم مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی، معرفی شد و از خدمات حجت‌الاسلام مختار مسعودنیا تجلیل به عمل آمد./۹۳۵/پ۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات