۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۵۸۸۸۴۴
کدخدایی:

شورای نگهبان تهدید پذیر نیست| فعالیت در فضای مجازی در مسیر انقلاب باشد

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه فعالیت در فضای مجازی باید در مسیر رشد و تعالی کشور و اهداف انقلاب اسلامی باشد، گفت: توسل به ابزارهای نوین برای تحقق اهداف اسلامی و اصلاح جامعه یک اقدام مبارک است.
کدخدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، عصر امروز در جمع فعالان فضای مجازی اصفهان، با اشاره به شکل گیری انقلاب اسلامی با تلاش‌های مجدانه امام خمینی و همراهی و هم سویی مردم، گفت: امام خمینی در زمانی که دستور تشکیل دولت موقت را به مهندس بازرگان دادند، دستور همه پرسی برای نوع حکومت را هم صادر کردند، هیچ انقلابی در همان ابتدای کار وارد همه پرسی‌هایی اینچنینی نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: امام آنقدر اطمینان و اعتقاد داشتند که از همان آغاز انقلاب و پیروزی انقلاب اسلامی اصرار بر تعیین نوع نظام و تدوین قانونی اساسی داشتند، مردم پس از رأی به تعیین نوع نظام، انتخابات مجلس خبرگان را برگزار کردند و دست اندرکاران زیادی از بخش‌های کشور مشغول تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شدند.

سخنگوی شورای نگهبان، قانون اساسی کشور را از مترقی‌ترین قوانین کشورهای دنیا دانست و اظهار کرد: بحران‌های مختلف و تحمیل یک جنگ تمام عیار هشت ساله با حضور کشورهای بزرگ و کوچک، از جمله مسائلی است که کشورما با آن روبرو شده است، امام خمینی درس بزرگی به ما دادند و آن درس مقاومت و مبارزه بود، ایشان می‌فرمایند اگر از خدا بترسی دیگر از کسی نخواهی ترسید. به همین دلیل ایشان با تکیه بر پشتوانه الهی و مردمی هرگز از مواضع اصولی خودشان عقب نشینی نکردند.

کدخدایی با اشاره به برگزاری حدود ۳۸ مورد انتخابات در کشور، این موضوع را نشان دهنده اهمیت دادن جمهوری اسلامی به حضور مردم در صحنه و نقش آفرینی مردم برای تعیین سرنوشت خود برشمرد و تصریح کرد: اگر قانون اساسی را ملاحظه کنید، شاید این سؤال مطرح بشود که جایگاه قانون اساسی در فضای مجازی چیست؟ امروزه وسایل ارتباط جمعی گستردگی بسیار زیادی دارد و لازم است توجهی ویژه به این موضوع شود و قوانین لازم و درخور برای فضای مجازی و وسایل ارتباط جمعی به خوبی تبیین شود.

وی توسل به ابزارهای نوین برای تحقق اهداف اسلامی و اصلاح جامعه را یک اقدام و رویداد مبارک توصیف کرد و گفت: اگر فعالیت ما در فضای مجازی در این مسیر بود، در مسیر صحیح و به سمت رشد و تعالی قرار داریم، باید تلاش کنیم در فعالیت خود در فضای مجازی دقت کافی داشته باشیم و بتوانیم مسیر حق را در پیش بگیریم.

سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به سؤالی مبنی بر تأید صلاحیت شدن برخی افراد با فشار و تهدید، اظهار کرد: شورای نگهبان نه تهدید پذیر است و نه تحت تأثیر فشارها قرار خواهد گرفت./1304/پ۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات