۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۵۸۸۸۶۶
قائم مقام رسانه ملی:

رسانه ها مروج سیره شهدا باشند

قائم مقام رسانه ملی با اظهار اینکه رسانه های امروز ما، وجودشان مدیون خون شهدا است، گفت: رسانه های انقلابی سیره شهدا را ترویج می دهند و نخواهند گذاشت تا دشمن برنده این جبهه باشد.
سید رمضان موسوی مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید رمضان موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما، عصر امروز در مراسم سیزدهمین سالگرد شهدای رسانه و سقوط هواپیمای ارتش با ابراز اینکه قدر و منزلت شهدا را تنها در قرآن می توان یافت، گفت: برکات شهید را بعد از شهادتش بهتر درک خواهیم کرد.

وی با اشاره به آیات سوره ملک درباره شهید، افزود: شهید سمبل آفرینش است چرا که در دنیایی که همه در حال رقابت هستند، شهدا با عمل صالح و همت والای خود را به اهداف آفرینش رسانده اند و به سوی معبود خود بازگشته اند.

این مقام مسؤول خون شهید را منتقم خواند و بیان کرد: در جامعه خون شهید بسیار اثربخش است برای اینکه او در مسیر حق قدم برداشته و برای رضای خدا جانش را فدا کرده است.

وی با تأکید بر اهمیت تداوم راه شهدا، تصریح کرد: کسی که در این راه، تعلل ایجاد می کند با خود شهدا طرف می شود، مصداق آیات قرآن شهید زنده است، نزد خدا روزی می خورد و می تواند یک نسل را هم بیمه کند.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: مقام شهادت فقط در میادین رزم حاصل نمی شود بلکه هرکس با نیت قربت الی الله و در راه کسب روزی حلال جانش را فدا کند، در حقیقت شهید محسوب می شود.

وی در ادامه به جنگ پیش رو درحوزه رسانه اشاره کرد و افزود: دشمن درصدد است تا با انحراف افکار عمومی از طریق رسانه، اعتقادات جوانان ما را مخدوش کند.

قائم مقام رسانه ملی با ابراز اینکه دشمن در این جنگ از هیچ ترفندی دریغ نمی کند، گفت: شهدای رسانه هم در این عصر به خوبی مسیر حق را پیمودند و به مقام والای شهادت رسیدند که کسب چنین جایگاهی حاصل تربیت صحیح یک خانواده خوب است.

وی با بیان نقش مهم خانواده در رشد جامعه سالم، اذعان کرد: ضمن اینکه شهدا می توانند شفیع روز جزا باشند، یقیناً اولیای خانواده در اجر و مزد شهیدشان شریک هستند.

حجت الاسلام موسوی مقدم در پایان با اظهار اینکه رسانه های امروز ما، وجودشان مدیون خون شهدا است، افزود: رسانه های انقلابی سیره شهدا را ترویج می دهند و نخواهند گذاشت تا دشمن برنده این جبهه باشد.

گفتنی است 13 سال پیش در روز پانزدهم آذر 84 در حادثه ای ناگوار جمعی از خبرنگاران رسانه های مختلف کشور که به منظور پوشش خبری رزمایش عاشقان ولایت عازم چابهار بودند تا مردم را در جریان این نمایش بزرگ اقتدار ملی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران قرار دهند، متأسفانه هواپیمای حامل آنان دچار نقص فنی شد و پس از برخورد با ساختمانی در اطراف فرودگاه مهرآباد سقوط کرد./804/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات