۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۵۸۸۸۸۲
حجت الاسلام استقامت خبر داد؛

ساماندهی امور مبلغان در دبیرخانه دائمی مبلغان اربعین| راه اندازی سامانه حبیب

حجت الاسلام استقامت گفت: سامانه جامع حبیب برای حمایت مبلغان است که فعالیت های مبلغان را پیگیری و پشتیبانی می کند و مبنای پژوهشی و آموزشی تبلیغ برای سال آینده با توجه به کثرت سوالات و درخواست های مخاطب است.
همایش تکریم ملغین جهادی اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مرتضی استقامت رییس کارگروه تبلیغ و نماز کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین پنجشنبه شب در مراسم اختتامیه و تکریم مبلغان جهادی اربعین 97 که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، بر لزوم حمایت سازمان های متولی فرهنگی و تبلیغی از مبلغان تأکید کرد.

وی افزود:  متأسفانه نسبت به گذشته هزار نفر کاهش اعزام داشته ایم، اولویت موضوعی انتخاب کردیم که فراوانی سوال بر اساس اعلام نیاز مخاطب است که شامل مسائل اعتقادی احکام و سایر نیازها می شود.

حجت الاسلام استقامت با بیان این که از نظر کمیتی کاهش چشم‌گیری داشتیم که باید با همت واقعی متولیان باید در سال های آینده جبران شود، اظهار داشت: قصد داشتیم برای 2 میلیون زائر 50 هزار مبلغ آموزش دیده ساماندهی شده داشته باشد اما این امکان وجود نداشت.

وی با اشاره به چینش و فعالیت های مبلغان ادامه داد: مبلغان در جاهایی که بیشترین تراکم حضور زائران حاضر بودند و در نقاط ورود و خروج مرز و مسیرهای پر رفت و آمد حضور داشتند، گروه سرود، میز مشاوره، پاسخگویی احکام و برنامه های کودک و نوجوان در این‌محوررها جدی تر پیگیری می شد.

رییس کارگروه تبلیغ و نماز کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین ابراز داشت: مبلغان تحت مدیریت فعالیت خود را انجام می دادند و یکی از نقاط مهم کاری یکسان سازی مبلغان و استفاده از طلاب شورای مدیریت حوزه قم، مشهد و اصفهان بود.

وی عنوان کرد: یکی از سؤالات عراقی ها این است که چرا مبلغان ایرانی زبان عربی بلد نیستند، در قسمت آموزش و پژوهش سرفصل های موضوعی مورد نیاز هر محوری تعیین و محتواها انتخاب شد، یکپارچگی محتوایی مبلغان بسیار مهم و مورد نیاز است.

حجت الاسلام استقامت خاطرنشان کرد: سامانه جامع حبیب برای مبلغان است که فعالیت های مبلغان را پیگیری و پشتیبانی می کند، مبنای پژوهشی و آموزشی تبلیغ برای سال آینده با توجه به کثرت سوالات و درخواست های مخاطب است.

وی اضافه کرد: دبیرخانه دائمی مبلغان اربعین کارها را ساماندهی می کند و امسال از نظر پشتیبانی نمره خوبی نمی دهم، از همین حالا برنامه ریزی ها برای سال آینده آغاز شده است.

رییس کارگروه تبلیغ و نماز کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین گفت: باید به سمتی برویم که کار کاملا مردمی شود و توجه شود که هر موکب و کاروان و زائر نیازمند یک روحانی است؛ متولیان امر تبلیغ باید زمینه ساز حضور قوی تر مبلغان را فراهم کنند./۱۳۲۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات