۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۵۸۸۹۰۲
آيت الله نمازي:

كوتاهي در امر نماز سبب خسارت هاي غيرقابل جبران خواهد شد

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: مسؤولان نهادها، ادارات و سازمانها در پشتيباني از ستادهاي اقامه نماز جدي باشند چرا كه هرگونه كوتاهي در امر نماز سبب خسارت هاي غير قابل جبران خواهد شد.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي امروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه در مصلي بقيه الله الاعظم كاشان به فرازهايي از پيام مهم رهبر معظم انقلاب به اجلاس سراسري نماز در سمنان اشاره كرد و گفت: اجلاس سالانه نماز نشانه حق گذاري در برابر فريضه اي است كه مي تواند بر همه اعمال و فرايض ديگر روح دميده و آنها را كارآمد كند.

وي توجه مسؤولان، مديران ادارات، سازمانها و نهادي فرهنگي شهرستان كاشان را به پيام رهبر معظم انقلاب معطوف داشت و افزود: اجلاس نماز خدمت بزرگ به آنهايي است كه ارزش اين هديه الهي را ندانسته و در آن سهل انگاري مي كنند.

نماينده ولي فقيه در كاشان افزود: آنگاه كه نماز با خشوع و حضور اقامه شود جامعه را به اصلاح در زبان و عمل مي كشاند و اعتلا مي بخشد، چرا كه بخش مهمي از گرفتاري ها و آلودگي هاي ما بر اثر بي توجهي به اين حقيقت هشدار دهنده است.

آيت الله نمازي ادامه داد: ترويج نماز با همه شيوه هاي اثرگذار در شمار وظايف بزرگي است كه همه بايد به آن اهتمام داشته باشند و آموزش و پرورش مي تواند در اين عرصه از اثرگذارترين باشد.

نماينده ولي فقيه در كاشان به لزوم توجه مسؤولان آموزش و پرورش به فريضه واجب نماز تأكيد كرد و گفت: مدارس را مزين به نمازخانه نوجوانان كنيد كه اين امر رمز تضمين سلامتي آينده جامعه است.

آيت الله نمازي در ادامه خطاب به نوجوانان و جوان، والدين، معلمان و اساتيد دانشگاه ابراز کرد: رمز سلامت مادي و معنوي و داشتن آينده روشن و موفقيت و بهره برداري از سرمايه هاي خدادادي و امنيت جامعه و خانواده در گرو پايبندي به دين و اهميت به نماز به ويژه نماز جماعت و نماز جمعه است.

وي تأكيد كرد: مسؤولان نهادها، ادارات و سازمانها در پشتيباني كردن ستادهاي اقامه نماز جدي باشند چرا كه هرگونه كوتاهي در امر نماز سبب خسارت هاي غير قابل جبران خواهد شد.

نماينده ولي فقيه در كاشان به معرفي صدام و رژيم بعث عراق به عنوان متجاوز به خاك ايران از سوي سازمان ملل اشاره كرد و گفت: سازمان ملل بعد از گذشت 11 سال از تجاوز صدام به خاك ايران، عاقبت در 18 آذرماه ماه سال 1370 صدام را به عنوان متجاوز به خاك ايران معرفي كرد.  

آيت الله نمازي همچنين با اشاره به سالروز حمله پليس رژيم ستم شاهي به دانشجويان دانشگاه تهران در 16 آذر سال 1332 كه منجر به مجروح شدن تعدادي و شهادت 3 نفر از دانشجويان دانشگاه تهران شد، خاطرنشان کرد: 16 آذرماه به عنوان روز مقاومت تاريخي در تاريخ دانشگاه تهران ضبط و ثبت شده است.

وي يادآور شد: دانشجويان دانشگاه در اعتراض به ورود كاردار جديد انگلستان به تهران در دانشگاه دست به تظاهرات زدند و 15 آذرماه تظاهرات به خارج از دانشگاه كشيده شد و پليس رژيم شاه با حمله به دانشجويان تعدادي دانشجويان را مجروح و تعدادي را دستگير كرد.

آيت الله نمازي ادامه داد: در حالي كه درگيري ها در روز سوم قيام دانشجويان دانشگاه تهران در 16 آذرسال 1332 به اوج خود رسيده بود و تعدادي از دانشجويان شهيد و تعدادي مجروح شده بودند، يك روز بعد در 17 آذر نيكسون رييس جمهور وقت آمريكا وارد تهران و دانشگاه تهران شد و دكتراي حقوق به او هديه شد./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات