۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۵۸۸۹۰۸
با حضور تولیت آستان قدس رضوی؛

مجتمع دانشجویی امام رضا در مشهد افتتاح شد

آیین افتتاح مجتمع دانشجویی امام رضا با حضور خانواده شهدای هسته ای و تولیت آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد.
مجتمع دانشجویی امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیین افتتاح مجتمع دانشجویی امام رضا، همرمان با روز دانشجو، با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، خانواده شهدای هسته ای و نخبگان و دانشگاهیان پیش از ظهر امروز در این مجتمع برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در این مراسم گفت: امیدواریم که این مرکز و نیز دیگر مجموعه های آستان قدس از جمله باغ اردوگاه خاتون، مجموعه فرهنگی دانشگاه رضوی و مراکز تحقیقی به زائران و جوانان برنامه دهند و با همکاری دیگر مجموعه استان، مشهد به عنوان مرجعیت علمی معرفی شود که زیرساخت های آن آماده شده است و تحقق آن به زودی انجام می شود.

در این مراسم مختاری، مدیر موسسه جوانان آستان قدس رضوی با بیان این که جوانی نمی تواند انقلابی باشد مگر این که مومن باشد، گفت: آستان مقدس رضوی برای جوانان و نوجوانان هزاران اردوی فرهنگی و معرفتی برگزار کرده است.

وی به تولیدات موسسه جوانان آستان قدس رضوی اشاره و اظهار کرد: این موسسه تولیدات خوبی داشته از جمله تدوین ۱۲جلد کتاب که ۷ جلد زیرساخت است و ۵ جلد کتاب نیز امروز رونمایی می شود.

مختاری گفت: اولین باغ تشریفاتی که حدود ۹۰ سال جهت کارهای تشریفاتی مورد استفاده قرار می گرفت، در اختیار جوانان قرار گفته است که تا کنون میزبان ۵۰ هزار نفر بوده و برای آن ها اردوهای تفریحی و معرفتی برگزار شده است.

مدیر موسسه جوانان آستان قدس رضوی افزود: همچنین مجموعه موسسه جوانان این ظرفیت را دارد که در هر دوره سه تا هفت روز میزبان ۱۲ هزار نفر باشد.

وی به مجتمع دانشجویی امام رضا(ع) اشاره و بیان داشت: این مکان سومین مکان است که برای جوانان و نوجوانان در آسیتان قدس رضوی افتتاح شده است و با وجود این که برای مجتمع تجاری پیش بینی شده بود اما با نظر تولیت آستان قدس و تلاش جهادی جوانان این آستان این مجتمع در روز دانشجو افتتاح و میزبان دانشجویان است.

مختاری افزود: هم اکنون این آستان مقدس می تواند می روزانه هزار نفر در مجموعه های این استان باشد و با افتتاح محل های جدید در آینده دو هزار نفر در روز را میزبانی می کنیم.

مدیر موسسه جوانان آستان قدس رضوی به پذیرایی سالانه از دانشجویان سراسر کشور با همکاری نهاد رهبری در دانشگاه ها اشاره و ابراز کرد: با تفاهم نامه ای که با نهاد رهبری در دانشگاه ها داریم سالانه میزبان ۲۰ هزار نفر هستیم که امیدواریم با همکاری تشکل های دانشجویی با این استان مقدس پذیرای تعداد بیشتری از دانشجویان در این استان مقدس باشیم.

وی افزود: برای کسانی که تمایل به استفاده از زیرساخت های فضاهای آستان قدس را دارند، سایتی طراحی شده است که مخاطبان می توانند برای ثبت نام به آدرس الکترونیکی  http://ordoo.javanan.org/ مراجعه کنند.

همسر شهید شهریاری نیز در این مراسم گفت: فضای پیشرفت علمی منحصر به پیشرفت علوم دینی نمی شود و علوم طبیعی نیز که جزء علوم دینی هستند از زمینه های پیشرفت در عرصه علمی است و پیشنهاد می شود که در این مجموعه در زمینه علوم دینی نیز فعالیت کنند تا این عرصه ها پربارتر باشد.

در این مراسم از 5 جلد کتاب در حوزه معرفت افزایی و تعالی فکری رونمایی شد و همچنین از خانواده شهدای هسته ای و نخبگان علمی و دانشگاهی تقدیر شد.

گفتنی است؛ مجتمع دانشجویی امام رضا(ع) در زمینی به  مساحت ۵ هزار مترمربع در نزدیکی حرم مطهر رضوی قرار دارد که دارای سالن آمفی تئاتر با ظرفیت ۳۰۰ نفر، مناسب برای برگزاری همایش های دانشجویی؛ سالن کنفرانس با ظرفیت ۵۰ نفر مناسب نشست های نخبگانی است همچنین کلاس‏های آموزشی متعددی در این مجموعه برای استفاده دانشجویان تعبیه شده است./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات