۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۵۸۸۹۱۸
امام جمعه ارومیه:

کشور بیش از هر زمانی نیازمند وحدت و یکدلی است

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی گفت: در شرایطی که کشور بیش از هر زمانی نیازمند وحدت و یکدلی است؛ نباید برخی از مسؤولان کشور با بی‌تدبیری و با اظهارات سخیف کشور را با چالش مواجه کند.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه، با اشاره به حادثه تروریستی اخیر اظهار داشت: تمام تلاش دشمنان برای تفرقه میان شیعه و سنی متمرکز شده است.

وی با اشاره به این‌که وحدت، اتحاد و همبستگی مردم و مسؤولان لازمه تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: انسجام ملی برای مقابله با توطئه‌های دشمنان نیز ضرورت دارد، باید دانست که اهداف شوم بدخواهان ملت ایران در سایه تفرقه محقق می‌شود.

امام جمعه ارومیه با تأکید بر این‌که دشمن می‌خواهد با اختلاف افکنی میان مسلمانان؛ شیعه را علیه سنی و اهل سنت را علیه شیعیان بدبین کند، افزود: در شرایطی که کشور بیش از هر زمانی نیازمند وحدت و یکدلی است؛ نباید برخی از مسؤولان کشور با بی‌تدبیری و با اظهارات سخیف کشور را با چالش مواجه کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن روز دانشجو به همه دانشگاهیان کشور اظهار داشت: ۱۶ آذر به یاد سه دانشجویی معترض حادثه سال ۱۳۳۲ گرامی داشته می‌شود که آرمان آن شهدای گرانقدر می‌تواند الگویی برای دانشگاهیان امروز کشور باشد.

وی با تأکید بر این‌که دشمنان به دنبال دانشگاهی بی‌خاصیت و بی‌تفاوت نسبت به مسائل روز جهان هستند، تصریح کرد: دشمنان اسلام در نظر دارند نماد استکبارستیزی که جنبش دانشجویی یکی از شاخص‌های آن است را در کشور از بین ببرند؛ در چنین شرایطی دانشجویان رسالتی خطیر در آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی ملت ایران بر عهده دارند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به این‌که حقایق روز دانشجو باید بدون تحریف به نسل‌های آینده منتقل شود، افزود: عده ای می‌خواهند روز دانشجو را به حاشیه برانند، سه دانشجو در این روز شهید شده‌اند، معنا ندارد که این روز را به مجلس لهو و لعب تبدیل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اظهارات اخیر برخی از نمایندگان مجلس درخصوص مسائل مختلف داخلی و خارجی کشور اظهار داشت: اگر مردم در انتخاب نمایندگان مجلس دقت کافی داشته باشند، امروز شاهد برخی اظهارات سخیف عده‌ای که خود را وکیل ملت می‌دانند؛ نبودیم./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات