۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۵۸۸۹۲۰
امام جمعه خرم آباد:

استکبار ستیزی شاخصه اصلی جنبش دانشجویی است

نماینده ولی فقیه در لرستان جنبش دانشجویی را موتور محرکه برای تحقق تمدن نوین اسلامی عنوان کرد و گفت: استکبار ستیزی شاخصه اصلی جنبش دانشجویی است.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به پیام رهبری به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز گفت: نماز ستون خیمه دین و معیار قبولی اعمال است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به آثار تربیتی نماز جمعه به ویژه برای نسل جوان خاطرنشان کرد: نماز را باید به گونه ای ترویج دهیم که اثر تربیتی را در نسل جوان ببینیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با گرامی داشت 16 آذر و روز دانشجو گفت: ۱۶ آذر به تعبیر رهبر معظم انقلاب متعلق به دانشجوی ضد آمریکایی و ضد استکبار و استبداد است.

وی افزود: علت نام گذاری 16 آذر به ۶۵ سال پیش برمی گردد، به خاطر شهادت سه دانشجویی که در برابر سفر نیکسون، معاون رییس جمهور آمریکا اعتراض و ایستادگی کردند و به شهادت رسیدند.

استکبار ستیزی شاخصه اصلی جنبش دانشجویی است

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه ماهیت جنبش دانشجویی ضد استبداد بودن، ضد استکبار بودن، حق طلبی و عدالت خواهی است، عنوان کرد: امروز جنبش دانشجویی ۶۵ سال سابقه دارد و هدف از این جنبش حرکت جوانان به سوی اصلاح وضعیت کشور، جلوگیری از انحراف سیاسی در سیاست های کلان کشور و ایستادگی در برابر استکبار و استبداد بود.

وی استکبار ستیزی را از شاخصه های اصلی جنبش دانشجویی بیان کرد و ادامه داد: امروز نیز نیازمند به جنبش دانشجویی ضد آمریکایی هستیم، دانشجویان باید در عرصه اجتماع نقش آفرینی کنند و در ضد استکباری بودن پیشتاز باشند که الحمدلله هستند.

جنبش دانشجویی عدالت خواهی، مبارزه با فساد و اشرافی گری را دنبال کند

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه ۱۶ آذر یک واقعه تاریخی ماندگار در تاریخ است، اظهار داشت: جنبش دانشجویی امروز جایگاه والایی در جامعه دارد و این جنبش باید عدالت خواهی، مبارزه با فساد و اشرافی گری را دنبال کند.

وی با تأکید بر اینکه جنبش دانشجویی ما باید به سمت مطالبه گری برود، ادامه داد: این جنبش باید به دنبال ترویج گفتمان انقلابی باشد و روحیه انقلابی را به جامعه تزریق کند و بصیرت و آگاهی جامعه را افزایش دهد./9451/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات