۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۵۸۸۹۴۰

انتقاد روحانی لبنان از سکوت سازمان ملل نسبت به اقدامت رژیم صهیونیستی

نائب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان گفت: سازمان ملل متحد باید به نقض حق حاکمیت لبنان از سوی رژیم صهیونیستی واکنش جدی نشان دهد.
شیخ علی الخطیب نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

 

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی الخطیب نائب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در منطقه لبایا در بقاع غربی برگزار شد، با اشاره به تحرکات چند روز گذشته مقامات و نیروهای امنیتی اسرائیل در مرزهای لبنان، گفت: رژیم صهیونیستی پس از آنکه در نبرد اخیر از جبهه مقاومت در نوار غزه شکست خورد و نتوانست به اهداف شوم خود در ایجاد بی ثباتی در لبنان و سوریه دست پیدا کند، اکنون به صورت مستمر در حال نقض حق حاکمیت این کشور است.

وی خواستار اتحاد ملت لبنان در برابر تهدیدات رژیم اشغالگر صهیونیستی شد و گفت: سازمان ملل متحد باید نقض آشکار حق حاکمیت لبنان که از سوی نیروهای رژیم اسرائیل صورت می گیرد را بررسی و محکوم کند.

نائب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان خواستار تشکیل هر چه سریعتر دولت وحدت ملی شد و تصریح کرد: همه جریان های سیاسی برای جلوگیری از افزایش مشکلات لبنان باید برای تشکیل دولت با یکدیگر متحد شوند و یک شبکه امن برای دفاع از حق حاکمیت این کشور و حفظ ثبات امنیتی، اجتماعی و پیشرفت اقتصادی ایجاد کنند.

وی ادامه داد: عدم توافق سیاسی موجب افزایش مشکلات امنیتی در لبنان می شود به طوری که در هفته های گذشته شاهد حوادث مختلفی در برخی از مناطق بود.

حجت الاسلام شیخ علی الخطیب تشکیل دولت ملی را یک ضرورت امنیتی، اقتصادی و موافق با مصالح لبنان و مردم آن دانست وگفت: همه جریان های سیاسی باید از مصالح شخصی خود عقب نشینی کنند و مصالح بالاتری یعنی منافع ملی را در نظر بگیرند تا هر چه سریعتر شاهد تشکیل دولت باشیم.

وی تاکید کرد که دولت جدید باید زندگی با کرامت و عزت را برای مردم لبنان فراهم کند و از حق حاکمیت، ملت و اراضی این کشور در برابر تهدیدات موجود به دفاع برخیزد.

ارسال نظرات