۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۵۸۸۹۶۵

۱۷ فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به راهپیمایی بازگشت زخمی شدند

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که در حمله نظامیان صهیونیست به سی و هفتمین راهپیمایی حق بازگشت، ۱۷ فلسطینی در نوار غزه زخمی شده‌اند.
فلسطین

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت بهداشت غزه از زخمی شدن شماری از اهالی غزه در حمله نظامیان رژیم صهیونیستی در نوار غزه خبر داد.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت غزه، ۱۷ نفر به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شده‌اند که در راهپیمایی حق بازگشت روز گذشته زخمی شده‌اند.

جمعه این هفته نیز اهالی غزه، همانند جمعه‌های قبل در راهپیمایی حق بازگشت موسوم به «راهپیمایی‌های بزرگ حق بازگشت و شکست محاصره غزه» شرکت کردند.

شبکه قدس فلسطین گزارش داد که هیأت عالی برگزار کننده این راهپیمایی‌ها، راهپیمایی هفته آینده (۳۸ اُمین راهپیمایی) را «مقاومت حق قانونی» است نامگذاری کرده است.

این نامگذاری به مناسبت شکست آمریکا در تصویب قطعنامه خود در مجمع عمومی سازمان ملل صورت گرفته است. این قطعنامه خواهان معرفی مقاومت فلسطین به عنوان گروه تروریستی و محکوم کردن اقدامات گروه‌های مقاومت از جمله حماس بود.

راهپیمایی‌های بزرگ «حق بازگشت به سرزمین‌های اشغالی و شکست محاصره» از  ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) در اعتراض به اقدام «دونالد ترامپ»، رییس جمهوری آمریکا در شناسایی شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تصمیم واشنگتن برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر آغاز شد.

گروه‌های مقاومت در نوار غزه بارها تأکید کرده‌اند که تنها زمانی این راهپیمایی‌ها متوقف خواهد شد که تصمیم‌های آمریکا در مورد شهر قدس و محاصره چندین ساله غزه لغو شود.

نوار غزه از سال ۲۰۰۷ که حماس در انتخابات کرانه باختری و غزه به پیروزی رسید، از سوی رژیم صهیونیستی و با همکاری جنبش فتح به ریاست محمود عباس، در سخت‌ترین شرایط قرار گرفت و محاصره شد؛ به گونه‌ای که برخی از سازمان‌های بین‌المللی از آن به عنوان بزرگترین «زندان باز» جهان یاد می‌کنند.

از سوی دیگر، قطعنامه ۱۹۴ سازمان ملل متحد (۱۹۴۸)، حق آوارگان فلسطینی در بازگشت به سرزمین‌های خود را به رسمیت می‌شناسد.

منبع: فارس

ارسال نظرات