۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۵۸۹۰۰۱
امام جمعه فاروج:

دیپلماسی انقلابی راهکار مقابله با سیاست مزورانه اروپا و خصمانه آمریکا است

امام جمعه فاروج گفت: راهکار مقابله با سیاست مزورانه اروپا و خصمانه آمریکا دیپلماسی انقلابی و برخورد متناسب و متقابل است.
امام جمعه فاروج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عباسعلی قلی زاده، امام جمعه فاروج، امروز در نشست با مسؤولان این شهرستان، با اشاره به پشت پرده نمایش جدید سران کاخ سفید در فضاسازی علیه ایران، اظهار کرد: مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه مدعی شد ایران آزمایش موشکی جدیدی انجام داده که ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است که این اتهام با تأیید ضمنی اروپایی‌ها روبرو شد.

وی افزود: اروپایی‌ها در قضیه برجام بدهی زیادی به ایران دارند و در حالی که هفت ماه از خروج آمریکا از برجام می‌گذرد و قرار بود اروپایی‌ها به‌سرعت و ظرف چند هفته عواید ایران در ادامه تعهدات برجامی را تضمین کنند، علی‌رغم گذشت این مدت طولانی، اروپا از مرحله حرف فراتر نرفته و هنوز اقدامی عملی در این زمینه صورت نگرفته است.

حجت‌الاسلام قلی زاده خاطرنشان کرد: علی‌رغم این مسئله، اروپایی‌ها دو پرونده ساختگی و جنجالی را همراه و همگام با آمریکا علیه جمهوری اسلامی گشوده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از این پرونده‌ها طرح اتهامات بی‌پایه و اساس تروریستی و دیگری جنجال علیه برنامه موشکی ایران و ارجاع آن به شورای امنیت است.

حجت‌الاسلام قلی زاده گفت: بر این اساس می‌توان گفت اروپایی‌ها با این سیاست سعی دارند نقض عهد و بدهی برجامی خود را به حاشیه رانده و در فرایندی معکوس، ایران را در جایگاه بدهکار بنشانند.

رییس شورای فرهنگ عمومی فاروج اظهار کرد: راهکار مقابله با سیاست مزورانه اروپا و خصمانه آمریکا نیز چیزی جز دیپلماسی انقلابی و برخورد متناسب و متقابل نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنگ یمن و چرایی عدم توقف آن، افزود: نزدیک چهار سال از جنگ یمن می‌گذرد، اما با پایمردی مردم یمن با محوریت انصار الله، متجاوزان به هیچ‌یک از اهداف خود دست نیافته‌اند.

حجت‌الاسلام قلی زاده گفت: اما در این مدت یمن دچار یکی از بزرگ‌ترین فجایع انسانی شده و به‌رغم هشدارهای مجامع جهانی نسبت به بحران یمن، هیچ عزم جدی برای توقف جنگ به چشم نمی‌خورد.

امام جمعه فاروج افزود: گفته می‌شود حدود 4.8 میلیون نفر در این کشور در آستانه قحطی و گرسنگی قرار دارند و سازمان ملل نسبت به خطر افزایش این تعداد تا ۱۴ میلیون نفر هشدار داده است، همچنین طی سه سال گذشته دست‌کم ۸۵ هزار کودک در اثر گرسنگی و بیماری در یمن جان ‌باخته و هر ده دقیقه یک کودک در این کشور از دنیا می‌رود که همه این‌ها نشان‌دهنده خوی متوحش عاملان این جنایت و حامیان غربی آن است./9314//۶۰۲/خ

ارسال نظرات