۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۵۸۹۰۴۴
امام جمعه تبریز:

گفتمان سازی انقلاب شاخصه اصلی دانشجویان عدالت‌طلب است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: استکبار ستیزی، مبارزه با استبداد و حرکت در مسیر گفتمان سازی انقلابی‌گری شاخصه اصلی دانشجویان عدالت‌طلب در نظام اسلامی است.
آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور رییس کمیسیون فرهنگی مجلس همراه بود، اظهار داشت: ۱۶ آذر روز مقاومت تاریخی دانشگاهیان دانشگاه تهران در برابر استکبار است.

وی با اشاره به واقعه تاریخی روز دانشجو گفت: در آستانه سفر نیکسون به کشور و به دنبال اعتراضات دانشجویی به این سفر سه تن از دانشجویان انقلابی به شهادت رسیدند که تاریخ پر افتخار ایران اسلامی فراموش شدنی نیست.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که برای بهرمندی از ظرفیت های علمی، فرهنگی و سیاسی دانشجویان باید حساب ویژه بر روی این قشر فعال جامعه باز شود، افزود: نفش آفرینی دانشجویان و جنبش های دانشجویی در برهه مختلف تاریخ کشور قابل توجه است.

وی با اشاره به این‌که جنبش عدالت و آزادی‌خواهی بخشی از محوری ترین فعالیت های مؤثر دانشجویان در تاریخ معاصر کشور است، گفت: استکبار ستیزی، مبارزه با استبداد و حرکت در مسیر گفتمان سازی انقلابیگری شاخصه اصلی دانشجویان عدالت طلب در نظام اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که بسیج فرهنگی مورد نیاز برای تمام اقشار جامعه است، اظهار داشت: بسیج یک تفکر و فرهنگ است که با درایت و تیزبینی امام راحل قبل از جنگ تشکیل شد و بعداز جنگ هم به فرمان رهبر معظم انقلاب بسیج اقشار در جبهه های مختلف نقش موثر ایفا کردند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: امروز این فرهنگ به تفکری جهانی تبدیل شده است و نمود آن را در کشور های سوریه، عراق و یمن شاهد هستیم که با الگوی بسیج در برابر حاکمان ظالم و‌مستکبران جهان ایستاده اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: هر جا بسیج ورود داشته موفق عمل کرده که نمونه های آن در شرایط پر التهاب کشور در سال های ۷۸ و ۸۸ را شاهد بودیم./۹۳۵/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات