۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۵۸۹۰۵۹
حجت الاسلام والمسلمین زمانی:

مخاطب امروز حوزه‌های علمیه تنها مسلمانان نیستند

مسؤول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه گفت: امروز مخاطب ما فقط مسلمانان نیستند، پنج گروه مخاطب برای معارف الهی داریم که باید روحانیان برای آنها برنامه داشته باشند.
حجت الاسلام محمدحسن زمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی امشب در نشست طلاب حوزه علمیه امام رضا (ع) میاندوآب اظهار داشت: از رسالت طلبگی نباید غفلت شود، برای اجرای درست رسالت طلبگی باید از روز اول طلبگی شروع کنیم به درس خواندن و برنامه‌ریزی کردن برای منبر و تبلیغ، باید مخاطبان خود را شناسایی کنیم و برای هر یک مطابق نیازشان برنامه داشته باشیم.

مسؤول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه ادامه داد: پنج نوع مخاطب داریم؛ اولی شیعیان و پیروان مکتب اهل بیت (ع) هستند که در خیلی از کشورهای جهان شیفته علوم اهل بیت وجود دارند و از نبود مبلغ دینی گلایه‌مند هستند و وقتی مبلغی برای تبلیغ فرستاده می‌شود؛ استقبال بی نظیری می‌شود.

وی ادامه داد: بنده خود به حدود سی کشور سفر کرده ام؛ در برخی از کشورها میلیون‌ها شیعه وجود دارد، برای دست‌یابی به معارف شیعه و علوم اهل بیت خیلی عطش دارند، برای اعزام روحانی و مبلغ جهت تبلیغ به این کشورها باید طلاب آمادگی داشته باشند و با علم و آگاهی کافی وارد این عرصه شوند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی دومین مخاطب دینی را دانشگاهیان دانست و گفت: همه طلبه‌ها این استعداد را دارند که در دانشگاه‌ها تبلیغ و تدریس کنند، به مساجد بروند و حدیث بیان کنند، بخوانند، بنویسند و توانمند شوند.

وی مخاطب سوم حوزه های علمیه را امت مسلمان دنیا دانست و افزود: بیش از یک میلیارد از مردم دنیا را مسلمان‌ها تشکیل می‌دهند و نیاز به معارف اسلامی دارند؛ موظف هستیم معارف الهی را به آنان برسانیم، امروز باید مشترکات مذهبی را برای اتحاد امت مسلمان مطرح کنیم.

مسؤول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه اضافه کرد: برای تبلیغ صحیح نیاز به دو سلاح داریم، اول دانش لازم و دوم روش صحیح تبلیغ، یعنی هم حرف خوب بزنیم و هم خوب حرف بزنیم.

وی مسحیت را گروه چهارم مخاطب معارف الهی عنوان کرد و گفت: گروه چهارمی که امروز مخاطب ما هستند، مسیحیان هستند که دو و نیم میلیارد نفر در دنیا را شامل می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی پنجمین گروه مخاطب معارف اسلامی را ادیان غیر الهی دانست و تاکید کرد: مخاطب پنجم حوزه و روحانیت پیروان ادیان غیر کتابی و غیر آسمانی هستند، در دنیا یک میلیارد بت‌پرست داریم که در کشورهای مختلف دنیا زندگی می‌کنند و  محتاج به هدایت هستند./۹۳۵/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات