۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۵۸۹۰۷۳
مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی:

جبهۀ انقلاب امروز به مراتب متشکل‌تر از سال‌های اولیۀ انقلاب است

میثم نیلی در دهمین نشست سراسری کتابفروشان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی «خوشه»، بیان کرد: امروز در شرایطی هستیم که به نسبت سال‌های اولیه انقلاب اسلامی، جبهۀ انقلاب و جبهۀ اهل ایمان، به مراتب متشکل‌تر هستند.
مدیر

به گزارش خبرگزاری رشا به نقل از منانشر، میثم نیلی، مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی، در دهمین نشست سراسری کتابفروشان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی «خوشه»، گفت: امروز در شرایطی هستیم که به نسبت سال‌های اولیه انقلاب اسلامی، جبهه انقلاب و جبهه اهل ایمان، به مراتب متشکل‌تر هستند. اسم‌هایی همچون انجمن، تشکل و … در فضاهای مختلف اجتماعی، صنفی و فرهنگی، به مراتب بیشتر و متکثرتر از قبل است. اما این می‌تواند کالبد باشد و روح تشکل چیز دیگری است که باید روی آن فکر کرد. اینکه چرا برخی از تشکل‌هایی که قبل و بعد از انقلاب اسم‌های بزرگی بودند، امروز این اندازه بی‌روح هستند؟ آن چیست که یک تشکل را جمع یا آن‌را از هم می‌پاشاند؟

وی افزود: آن چیزی که روح و کالبد یک تشکل مثل مجمع ناشران انقلاب اسلامی یا خوشه را تشکیل می‌دهد، انگیزه مبارزه است و وقتی این انگیزه از تشکل خارج شود، به همان اندازه از جنبش و اثرگذاری می‌افتد و به مرور تجزیه می‌شود. البته ما مبارزه را با ادبیات مومنانه خودمان تعریف می‌کنیم نه با ادبیات مکاتب دیگر. به‌نظر من چیزی که باعث می‌شود سطح مبارزه در یک تشکل، انجمن یا محفل پایین بیاید، عدم فهم و درک تغایر میان حق و باطل است. این عمده‌ترین عامل مبارزه جهت‌دار از جنس مومنانه است.

نیلی تصریح کرد: مبارزه ما بر مبنای فهم و درک عمیق از حق و باطل، شکل می‌گیرد. این فاصله بین حق و باطل است که باعث می‌شود احساس کنیم باید مبارزه‌ای را علیه یک جریان شروع کنیم. مهم‌ترین عاملی که این تغایر را در ذهن ما کاسته، پذیرش گونه‌ای از پلورالیسم در معرفت، فکر، عمل و فرهنگ است. این پلورالیسم معرفتی در رفتار، گرایش و بینش ما مع‌الاسف رسوخ کرده است.

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی در ادامه گفت: روزی که امام خمینی (ره) عَلَم مبارزه را بر دوش گرفت، آیا همه از ابتدا دعوت ایشان را پذیرفتند؟ واقعیت این بود که تعداد محدودی از طلاب قم و نجف و … با امام دست بیعت دادند و حرکت ایشان را تایید کردند. برای رسیدن به دولت اسلامی و جامعه ایمانی هم اینطور نیست که همه بله بگویند. در غربت، مظلومیت و استضعاف، مبارزه کردن می‌تواند تبدیل به یک عامل بابرکت برای تاسیس یک حرکت تمدنی دیگر برای پایه‌گذاری ظهور و حکومت حضرت ولی‌عصر (عج) باشد.

وی ادامه داد: اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بچه‌های پابرهنه و دلبسته و فداکار انقلاب اسلامی توجه نی‌کند، این عامل باعث ناامیدی و ضعف انگیزه ما نخواهد شد، بلکه عزم ما را بیشتر جزم می‌کند. اگر تریبون، امکانات و پول‌ها در اختیار غیردلبسته‌ها به انقلاب اسلامی قرار می‌گیرد، موجب کندی حرکت ما نمی‌شود. ما در کُنج کتابفروشی‌هایمان مانند یک طبیب که در عطاری نشسته، عنصر درد و بیمار را به توحید و فرهنگ دعوت می‌کنیم.

نیلی در پایان اظهار کرد: ما باید شبیه آن عطار و حکیم باشیم، چون پشتمان به دریای عظیم معارف، علم و فرهنگ محکم است و جامعه ایران و همه دنیا به معنا و معرفت نیازمند است. باید کمی از چارچوب‌های فروشگاهی خود بیرون بزنیم و در شهرها و مناطق مختلف، جامعه تشنه معرفت را به سمت معنویت و معنا دعوت کنیم. تشکل «خوشه» واقعا نویدبخش یک حرکت تشکیلاتی مبارزه‌کننده برای تشکیل جامعه ایمانی است./۹۲۵/د ۱۰۳/ش

ارسال نظرات