۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۵۸۹۱۷۶
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

دل کندن از بیگانگان و اعتماد به جوانان سبب رونق اقتصادی می شود

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فشارهای اقتصادی دشمن برای تسلیم شدن مردم است، گفت: دل کندن از بیگانگان و اعتماد به جوانان سبب رفع مشکلات و رونق اقتصادی کشور می‌شود.
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز در همایشی که به مناسبت 16 آذر «روز دانشجو» در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: 16 آذرماه یادآور ایستادگی، شجاعت، رشادت، و شهامت دانشجویان عزیز است.

وی بابیان اینکه 65 سال پیش جنبش دانشجویی توسط دانشجویان با بصیرت شکل گرفت، ادامه داد: دانشجوی بصیر کسی است که بیش از دیگران جامعه را رصد کرده و آن را بشناسد و درصحنه‌های مختلف حضورداشته باشد و به‌درستی ایفای نقش کند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی 16 آذر را نماد مبارزه با استبداد داخلی و نماد مقابله با استعمار خارجی بیان کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین خصیصه جنبش دانشجویی عدالت‌خواهی است؛ اصلاح گری و خواهان اصلاح در امور همواره در نگاه دانشجویان و جنبش دانشجویی وجود داشته و وجود دارد.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: حضور دانشجویان در عرصه‌های مختلف همواره با امیدبخشی همراه بوده است؛ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره ما دانشگاه را حامی انقلاب و نظام می‌شناسیم و تا به امروز مردم، مهم‌ترین دغدغه دانشگاه بوده است.

وی اضافه کرد: برخلاف برخی افراد که دانشجویان سیاسی را تنها در عضو شدن در فلان گروه و یا حزب تعریف می‌کنند ما دانشجوی سیاسی را کسی می‌دانیم که جامعه را خوب بشناسد و نیاز آن را به‌درستی درک کند و در مواقع نیاز ایفای نقش کند و همیشه در صحنه حاضر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه شهدای دانشجو در زمره روشنفکران این جامعه قرار دارند، اظهار داشت: دانشجوی روشنفکر آن‌کسی نیست که جامعه را به سمت‌وسوی فرهنگ غربی سوق دهد و استقلال کشور را به مخاطره بی اندازد بلکه روشنفکر واقعی کسی است که به فکر استقلال کشور در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ... باشد اینان روشنفکران واقعی کشور هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با طرح این سؤال که شرایط کنونی می‌توانست به‌گونه‌ای دیگر باشد یا خیر؟ گفت: اگر مسؤولان درزمینهٔ درآمدهای ارزی برنامه‌ریزی داشتند و از صادرات محصولات خام اجتناب می‌کردند و آن مواد را به ارزش‌افزوده تبدیل می‌کردند دیگر امروز کسی شاهد این مشکلات نبود.

وی مسأله سوداگری و سفته‌بازی‌ را یکی دیگر از عوامل مشکلات کنونی کشور دانست و اظهار داشت: این سوداگری‌ها و سفته‌بازی‌ها با ایجاد مالیات قابل‌کنترل است چرا برخی از این افراد با فرار مالیاتی به مشکلات اقتصادی کشور دامن می‌زنند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی مهم‌ترین هدف استکبار جهانی را فشار آوردن به ملت و تسلیم ساختن جمهوری اسلامی ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های مستکبران دانست و گفت: امروز دشمنان با تلفیق دو جنگ نرم و جنگ نظامی ملت ایران را تحت‌فشار اقتصادی قراردادند تا به این نحو جمهوری اسلامی ایران را تسلیم خود کنند چراکه در این 40 سال نتوانستند به اهدافی که می‌خواستند دست یابند. کنوانسیون‌های بین‌المللی نیز از سوی دشمنان و در راستای تسلیم ساختن ایران و به نوعی خود تحریمی صورت می‌پذیرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید براینکه مسؤولان باید به جوانان که سرمایه‌های کشور به شمار می‌روند اعتماد داشته باشند، گفت: اعتماد به سرمایه‌های داخلی و امید نداشتن به بیگانگان تنها راه برون‌رفت از مشکلات است. تاریخ درس استقامت و ایستادگی است در سایه مقاومت پیروزی قطعی و ترفندهای دشمن خنثی می‌شود.

وی بابیان اینکه فقر و تبعیض زیبنده انقلاب نیست، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید در تحقق شعار سال اقدام وافر داشته باشند تنها راه مقابله با توطئه و فشارهای اقتصادی دشمنان اشتغال‌زایی و تقویت چرخه‌های تولید است. دوقطبی کردن به صلاح کشور نیست، نباید مسائل فرعی را اصلی و مسائل اصلی را فرعی جلوه داد امروز مهم‌ترین مسأله کشور رفع مشکلات معیشتی و رفع بیکاری است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات