۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۵۸۹۱۹۱

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه آذربایجان‌غربی

معرفی امام جمعه جدید شهرستان شوط، تشکیل چهار کانون علمی در مدرسه علمیه نقده، برگزاری نشست علمی کانون ادبیات مدرسه علمیه خوی و نشست روحانیان و فرمانده سپاه شاهین‌دژ از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان بود.
حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدرضا جباری در مراسمی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان همراه بود، به عنوان امام جمعه جدید شهرستان شوط معرفی خواهد شد.

گفتنی است، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه سابق شوط، چندی قبل به عنوان امام جمعه شهرستان ماکو منصوب شده بود.

تشکیل چهار کانون علمی در مدرسه امام صادق(ع) نقده

حجت الاسلام مهدی بایرامی، مدیر علمیه امام صادق(ع) نقده از تحصیل بیش از ۷۵ طلبه و تشکیل چهار کانون علمی در این مدرسه خبر داد و اظهار داشت: ۷۴ طلبه در شش پایه تحصیلی، در این مرکز مشغول تحصیل هستند و از این تعداد ۱۵ طلبه، در پایه اول پذیرش شده‌اند.

وی ادامه داد: اجرای طرح بصیرت‌افزایی طلاب با دعوت از رزمندگان جبهه و جنگ، تحلیل مسائل سیاسی روز، برگزاری کرسی آزاداندیشی با دعوت از اساتید حوزه و دانشگاه با موضوعات سیاسی روز و مباحث فرهنگی استان و شهر از دیگر برنامه های حوزه علمیه نقده است.

حجت الاسلام بایرامی خاطرنشان کرد: چهار کانون علمی در رشته‌های ادبیات، فقه، اصول و عقائد در مدرسه علمیه نقده فعال است که مقرر شده که در هر پایه یک کتاب به عنوان، پژوهش محور باشد و طلاب در هر پایه در آن درس مقالات علمی خود را در موضوعات مشخص شده ارائه دهند و این امر برای طلاب الزامی است.

برگزاری نشست علمی کانون ادبیات مدرسه علمیه خوی

کانون علمی ادبیات «شهید ابراهیم هادی» مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی در اولین نشست علمی خود، به بحث «روش برداشت ادبی از قرآن» پرداخت. سیدحمید محمدی که ارائه دهنده بحث روش برداشت ادبی از قرآن بود، جایگاه علوم مختلف در فهم معنای قرآن را تشریح کرد.

گفتنی است، کانون علمی ادبیات شهید ابراهیم هادی یکی از دو کانون علمی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) خوی است و اعضای این کانون که اغلب طلاب پایه چهار می‌باشند کانون را با هدف فعالیت‌های ادبیاتی در وسعت آیات قرآنی تشکیل داده‌اند.

نشست روحانیان و فرمانده سپاه شاهین‌دژ

حجت الاسلام حسین فصیح‌نیا، استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی در نشست امام جمعه، مسؤولان، روحانیان و اساتید حوزه علمیه شاهین‌دژ با فرمانده جدید سپاه پاسداران این شهرستان، اظهار داشت: حوزه  و سپاه دو رکن موثر در تحقق آرمان‌های انقلاب و رهبری معظم انقلاب هستند.

این استاد حوزه ادامه داد: تداوم و افزایش همکاری‌های میان حوزه و سپاه در عرصه‌های فرهنگی گام موثری در پیشبرد اهداف اهداف انقلاب اسلامی و آرمان های رهبر معظم انقلاب خواهد بود و نتیجه مثمر ثمری خواهد داشت./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات