۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۵۸۹۳۳۵

درگیری‌های دینی و نژادی نیجریه‌، عامل بی‌سوادی ۷۰ میلیونی

دبیرکل کمیته ملی مبارزه با بی‌سوادی در نیجریه، درگیری‌های دینی و نژادی و حملات گروه‌های تروریستی همچون بوکوحرام را از جمله موانع آموزش در این کشور دانست.
نیجریه

به گزارش خبرگزاری رسا، «أبا هالادو» دبیرکل کمیته ملی مبارزه با بی‌سوادی در نیجریه در اظهاراتی مطبوعاتی تصریح کرد: ۷۰ میلیون شهروند نیجریه‌ای به خواندن و نوشتن مسلط نیستند که این تعداد ۳۵ درصد از جمعیت ۲۰۰ میلیون نفری این کشور را تشکیل می‌دهد.

وی با بیا این که ۱۱ میلیون کودک در نیجریه از کلاس‌های درس محروم هستند، گفت: تعداد افراد بی‌سواد در کشور بیش از ۷۰ میلیون نفر است که ۶۰ میلیون نفر از آنها جوانان و بزرگسالان هستند.

دبیرکل کمیته ملی محو بی‌سوادی نیجریه در ادامه افزود: این کشور آفریقایی در سال ۲۰۵۰ میلادی یکی از سه کشور بزرگ جهان از نظر جمعیت خواهد بود و دولت فدرال نیجریه و ایالت‌ها و همچنین سازمان‌های جامعه مدنی و نهادهایی بین‌المللی گام‌هایی را برای حل مشکل بی‌سوادی برخواهند برداشت.

وی اظهار کرد: موانعی بر سر راه آموزش در نیجریه وجود دارد که از جمله آنها می‌توان مهاجرت‌های داخلی، درگیری‌های دینی و نژادی، حملات گروه‌های تروریستی مانند بوکوحرام و همچنین استفاده ناکارآمد از منابع اقتصادی و فساد را ذکر کرد.

منبع: ایکنا

ارسال نظرات