۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۵۸۹۳۸۳
رییس مرکز تحقیقات ژنتیکی نور:

شناسایی پیکرهای مطهر شهدا با بالاترین فناوری‌های روز دنیا انجام می‌شود

رییس مرکز تحقیقات ژنتیکی نور با بیان اینکه خدمت کردن برای شهدا یکی از افتخارات بزرگ است، گفت: برای شناسایی پیکرهای مطهر شهدا از بالاترین فناوری‌های روز دنیا انجام می‌شود.
تشییع سه شهید مدافع حرم در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، محمود تولایی، رییس مرکز تحقیقات ژنتیکی نور صبح امروز در اجلاسیه نهایی کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی اظهار داشت: ما در این مرکز تحقیقات به عنوان سربازان جهاد علمی در کشور فعالیت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه خدمت کردن برای شهدا یکی از افتخارات بزرگ است، گفت: برای شناسایی پیکرهای مطهر شهدا از بالاترین فناوری‌های روز دنیا انجام می‌شود.

رییس مرکز تحقیقات ژنتیکی نور افزود: خانواده‌های شهدا توجه کنند که اگر در کنار پیکر شهدای خود نیستند ولی خادمین آن‌ها در این مرکز به محض شناسایی شهدا جهت تکریم شهدا کم نمی‌گذارد.

تولایی تصریح کرد: ما در این مرکز تمام تلاش خود را برای شناسایی و تفحص شهدا انجام می‌دهیم و با ایجاد یک گنجینه ژنتیکی اطلاعات استخراج و مورد مقایسه قرار داده می‌شود.

وی، نشاندن لبخند بر لب خانواده‌های شهدا را از اهداف این مرکز دانست و  ادامه داد: وقتی که پروژه تعیین هویت شهدا آغاز شد نمونه‌هایی از تمام شهدا که در تفحص به دست آمد و گمنام بودند در اختیار ما قرار گرفت.

رییس مرکز تحقیقات ژنتیکی نور خاطرنشان کرد: پیکر مطهر این شهدا در یادمان‌های شهدا سراسر کشور مدفون هستند و تمام خانواده‌هایی که فرزند مفقودالاثر دارند نیز نمونه خون گرفته می‌شود./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات