۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۵۸۹۴۲۲
عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان:

عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی لکه ننگی برای امت اسلامی است

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان با بیان اینکه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی لکه ننگی برای امت اسلامی است، گفت: این رژیم توان ایستادن در مقابل جبهه مقاومت را ندارد
نبیل قاووق

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکز حزب الله لبنان طی سخنانی در حسینیه منطقه «صفد البطيخ» واقع در استان «النبطیة» لبنان گفت: بیش از 200 روز از عمر دولت نخست وزیر منتخب برای تشکیل کابینه می گذرد اما تاکنون این کابینه تکمیل نشده است و لبنان با مشکلات مختلفی در زمینه اقتصادی، معیشتی دست و پنجه نرم می کند.

وی افزود: سعد حریری نخست وزیر لبنان نمی خواهد به نتایج انتخابات پارلمان توجه کند و درپی به کرسی نشاندن حرف خود است و نمی خواهد حقی برای اهل سنت مستقل که دارای جایگاهی در پارلمان هستند، قائل شود و این در حالیست که حزب الله از آنان حمایت می کند.

عضو شورای مرکز حزب الله لبنان بر اهمیت استراتژیک جبهه مقاومت که توانسته است تمام قد در برابر دشمنان به ویژه آمریکا و اسرائیل از سال 1984 میلادی تاکنون بایستد، تاکید کرد و بیان داشت: لبنان یکی از کشورهایست که بیشترین ایستادگی و مبارزه را با رژیم صهیونیستی در منطقه را داشته است.

وی تاکید کرد که اسرائیل در حالی کشورهای مختلف را تهدید می کند که توانایی ایستادن در مقابل مقاومت را ندارد زیرا جبهه مقاومت همه معادلات رژیم صهیونیستی را شکست داده و از لبنان در برابر این رژیم دفاع کرده است.

حجت الاسلام شیخ نبیل قاووق ادامه داد: مقاومت امروز با عظمت، مستحکم و با شکوه ایستاده است و از کرامت و امت اسلامی و عربی دفاع می کند اما در نقطه مقابل شاهد عادی سازی روابط عربستان و کشورهای حاشیه خلیج -فارس- با اسرائیل هستند که این گونه اقدامات لکه ننگی برای امت اسلامی و خطری برای فلسطین و امت عربی و اسلامی است.

گفتنی است که دو کشور عربستان و آمریکا فشار زیادی بر لبنان وارد کردند تا حزب‌الله نماینده‌ای در کابینه جدید لبنان نداشته باشد. آنها که تلاش‌هایشان برای شکست حزب‌الله در انتخابات پارلمانی اخیر به جایی نرسید و در عوض حزب‌الله و هم پیمانانش قوی تر از گذشته از صندوق‌های رای بیرون آمدند حالا تلاش دارند تا از قدرت و نفوذ حزب‌الله در کابینه جلوگیری کنند در حالی که برای اجرای این نقشه هیچ راه کار قانونی ندارند و فقط می‌توانند از ابزار انتخاب‌های سعد حریری برای این کار استفاده کنند.

ارسال نظرات