۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۵۸۹۴۷۲
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

دانشجو پرچم‌دار گفتمان انقلابی گری است

آیت‌الله حسینی همدانی دانشجویان را پرچم‌دار گفتمان انقلابی گری دانست و گفت: انقلابی گری رسالتی است که بر دوش جنبش دانشجویی و دانشجویان فعال در کانون‌های مختلف، قرار دارد و فراگیر سازی این گفتمان نقش فعال دانشجو را می‌طلبد.
امام جمعه کرج

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، جمعی از نخبگان و فعالان فرهنگی دانشگاه‌های آزاد اسلامی البرز به مناسبت هفته دانشجو با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرج دیدار کردند.

این دیدار صمیمانه با عنوان تجدید میثاق با آرمان‌های امام و رهبری در آستانه چهل‌سالگی انقلاب و با حضور مسئولین بسیج دانشجویی، تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان البرز برگزار شد.

این دیدار صمیمانه با عنوان تجدید میثاق با آرمان‌های امام و رهبری در آستانه چهل‌سالگی انقلاب و با حضور مسئولین بسیج دانشجویی، تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان البرز برگزار شد.

نمایندگان نخبگان فرهنگی حاضر در این نشست نیز دغدغه‌های خود را در عرصه‌های مختلف فرهنگی بیان کردند.

در این جلسه آیت‌الله حسینی همدانی فرمایشات رهبر معظم انقلاب را مبنا و ترسیم‌کننده راه یک دانشجوی انقلابی دانست و خطاب به دانشجویان گفت: ایشان کلیات را مطرح می‌کنند و وظیفه شما پیگیری و عمل به این خط‌مشی‌هاست.

وی ضمن بازخوانی تأکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به مسئله نفوذ و نظریه مقاومت، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به‌عنوان چشم بیدار جامعه بر نظریه مقاومت تأکید بسیاری دارند که وظیفه شماست تا این نظریه را در جامعه به گفتمان رایج تبدیل کرده به توسعه و تبیین آن بپردازید.

امام‌جمعه کرج دانشجویان را پرچم‌دار گفتمان انقلابی گری دانست و گفت: انقلابی گری رسالتی است که بر دوش جنبش دانشجویی و دانشجویان فعال در کانون‌های مختلف، قرار دارد و فراگیر سازی این گفتمان نقش دانشجو را می‌طلبد.

آیت‌الله حسینی همدانی آگاه‌سازی جامعه و فساد ستیزی را ازجمله وظایف دانشجو جهت تحقق گفتمان انقلابی گری شمرد و تصریح کرد: دانشجوست که می‌تواند درزمینهٔ عدالت و تحقق تمدن اسلامی مطالبه گری و جریان سازی داشته باشد.

وی هویت دانشجو در میزان انقلابی گری او دانست و خاطرنشان ساخت: چیزی که به دانشجو هویت می‌دهد مقدار انقلابی گری او در عرصه‌های مختلف جامعه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز افزود: بعضی‌ها انقلابی گری را روحیه‌ای معنا می‌کنند که دائماً با نظام مستقر مخالفت دارد و در هیچ چارچوبی قرار نمی‌گیرد درصورتی‌که در فضای اسلامی انقلابی گری با نگاه به نتیجه معنا پیدا می‌کند.

امام‌جمعه کرج، انقلابی گری را لازمه تحقق آرمان‌های بزرگ انقلاب دانست و گفت: انقلابی گری یعنی تسلیم‌ناپذیری در برابر وضع موجود و مجاهدت برای عملی کردن آرمان‌ها که تنها از طریق تشکیل حکومت اسلامی میسر می‌گردد.

آیت‌الله حسینی همدانی عنوان کرد: نفوذ، سستی، استحاله و تحریف، دشمن انقلاب است که با این نگاه وظیفه ما برای مراقبت از انقلاب اسلامی روشن می‌شود.

وی تعریف شاخصه‌های انقلابی گری را در دو حوزه باور و رفتار دانست و تأکید کرد: دو بحث باور و رفتار را جدی بگیرید چراکه کوچک‌ترین انحراف در باورهای دینی و انقلابی، انحراف‌های بزرگ در رفتار را در پی خواهد داشت.

آیت‌الله حسینی همدانی در پایان ضمن بازخوانی فرمایشات رهبری در موضوع شاخصه‌های انقلابی گری به تقوای سیاسی اشاره کرد و گفت: شخص انقلابی باید حق را بگوید و در موضع دفاع از حق باشد و در مقابل مفاسد بایستد، حالا این مفاسد از هر کس که می‌خواهد صادرشده باشد.

گفتنی است در ابتدای این جلسه تعدادی از دانشجویان تشکل‌ها و کانون‌های دانشگاهی، دغدغه‌ها و مطالباتشان را با نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در میان گذاشتند.

ارسال نظرات