۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۵۸۹۴۸۰
مسؤول مدرسه علمیه امام صادق بهشهر:

طلبه نخبه و مهذب آراسته به اخلاق حسنه دینی است

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با تأکید بر این که اعمال، رفتار و اخلاق یک طلبه باید جاذب باشد، گفت: نباید به گونه ای با مردم برخورد کنیم که سبب فاصله گرفتن و دوری آنها از دین و ارزش های الهی شود.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر امروز در جمع طلاب این مدرسه علمیه با تأکید بر این که طلبه باید خود را وقف دین کند، گفت: مهم ترین وظیفه طلاب تحصیل، تهذیب و تبلیغ است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه بهشهر در ادامه سخنان خود با بیان این که طلبه نباید لحظه ای از آموختن علم دین و کسب تقوا غافل شود، افزود: برنامه ریزی و هدفگذاری مسیر را برای رشد علمی و اخلاقی طلاب هموارتر خواهد کرد.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر همچنین با اشاره به این که خلوت و جلوت یک طلبه نباید با هم تفاوتی داشته باشد، خاطرنشان کرد: یک طلبه نخبه و مهذب در همه حال باید آراسته به اخلاق حسنه دینی باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که طلاب باید بدانند که آنها سرباز حضرت ولی عصر(عج) هستند، تصریح کرد: درک عمیق این جایگاه والا به حفظ شأن و پیشرفت علمی و اخلاقی طلاب کمک شایانی خواهد کرد.

امام جمعه بهشهر با بیان این که مردم طلاب و روحانیان را منتسبان به پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) می دانند، خاطرنشان کرد: نباید با برخی بداخلاقی ها و رفتارهای غیر معمول شأن این جایگاه بسیار رفیع را تنزل دهیم.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با تأکید بر این که همه توان و تلاش یک طلبه باید در جهت علم آموزی به کار گرفته شود، تصریح کرد: اگر خدای ناکرده طلبه ای در حوزه بماند و درس نخواند و عمر خود را به بطالت بگذارد خداوند و حضرت ولی عصر(عج) از او راضی و خشنود نخواهند بود.

حجت الاسلام جباری با بیان این که جلب رضایت و خشنودی خداوند متعال و صاحب اصلی حوزه های علمیه همواره باید مورد نظر و توجه طلاب و روحانیان باشد، خاطرنشان کرد: طلاب باید بدانند که اعمال و رفتار آنها همواره مورد توجه حضرت قرار می گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که اعمال، رفتار و اخلاق یک طلبه باید جاذب باشد، بیان داشت: نباید به گونه ای با مردم برخورد کنیم که موجب فاصله گرفتن و دوری آنها از دین و ارزش های الهی شود./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات