۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۸۹۵۲۲
فرمانده سپاه شهدا:

استقلال، سبب اقتدار رسانه می شود

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: رسانه باید مستقل از جناح‌های سیاسی باشد و این امر سبب اقتدار رسانه در جامعه می‌شود.
شهسواری سپاه شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، سردار حبیب شهسواری امروز در نشست اصحاب رسانه استان اظهار داشت: اهل رسانه باید رصد کننده مسؤولان باشند، رسانه باید به گونه‌ای قدم بردارد که مسؤولان بدانند که مورد نقد و انتقاد رسانه هستند و تمام اعمال و رفتار آنان مورد بررسی قرار می‌گیرد باید مسؤولان از رسانه حرف شنوی داشته باشند.

وی افزود: اهل رسانه اهل تفکر در استان هستند باید مسؤول این حضور متفکرانه رسانه را در کنار خود احساس کند و بداند که کارهایش مورد رصد رسانه قرار می‌گیرد و این زمانی حاصل می‌شود که رسانه خودش قدرتمند باشد و قدرتمند بودن رسانه موجب سلامت مسوولین می‌شود.

فرمانده سپاه استان آذربایجان غربی اضافه کرد: رسانه در عین حال که با همه جناح‌ها ارتباط دارد نباید وابسته به جناح خاصی باشد، باید ارتباط رسانه با مردم بسیار قوی شود و مطالبات مردم را رصد کند و عملکرد مسؤولان را مورد نقد قرار دهد منتها نقد واقع‌بینانه و منصانه که وظیفه ذاتی رسانه است.

وی رسالت رسانه را ایجاد وحدت بین اقوام توصیف کرد و گفت: امروز باید مواظب بود که در بین خودی‌ها دشمن تراشی نشود به اندازه کافی این ملت دشمن دارد، از اقوام و مذاهب که یک فرصت هستند در استان باید در جهت تقویت وحدت  استفاده کنیم، اختلافات و سلایق ایرادی ندارد بلکه یک حسن محسوب می‌شود، باید اختلافات را کنار گذاشت وروی آورد به مشترکات تا کشور تقویت شود.

شهسواری تصریح کرد: نهادهای مختلفی در کشور بودجه فرهنگی دریافت می‌کنند، ولی در عرصه‌های فرهنگی این عملکردها محسوس نیست، رسانه باید پیگیر باشد از مسؤولان مطالبه کند و مدام دنبال نتیجه باشد تا حصول نتیجه و محسوس بودن این عملکرد پیگیری کند.

وی بیان داشت: رسانه‌ باید به قابلیت سازمانی دست یابد تا به اقتدار برسد و مورد پشتیبانی قرار گیرد، خیلی از نشریاتی که منتشر می‌شوند زیاد در عرصه رسانه قدم بر نمی‌دارند و این را از فروش این نشریات در جامعه می‌توان دریافت کرد.

فرمانده سپاه شهدا استان تاکید کرد: فضای مجازی امروز در انحطاط اخلاقی است و دروغ‌ها را با رنگ و لعاب زیبا جلوه داده و به مردم عرضه می‌کنند، فضای مجازی یک فضای مسموم و مریض است، باید بین رسانه و مردم آشتی ایجاد شود و مردم به عنوان پشتیبان رسانه باشند.

وی وضعیت رسانه استان را نامطلوب بیان کرد و گفت: همانگونه که در شاخصه‌های اقتصادی استان در وضعیت نامطلوب قرار دارد، وضعیت رسانه هم در وضعیت مطلوب نیست ولی خوشبختانه ضریب عقلی و درک مردم در استان بسیار بالا است، امروز باید رسانه آسیب شناسی شود./۹۳۵/پ203/ب1

ارسال نظرات