۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۵۸۹۵۳۹
رییس دفتر تبلیغات اسلامی مشهد:

هفته پژوهش بهترین فرصت برای هم‌افزایی با سایر مراکز تحقیقاتی است

رییس دفتر تبلیغات اسلامی مشهد با بیان این‌که مراکز تحقیقاتی باید از اقدامات موازی پرهیز کنند، گفت: هفته پژوهش بهترین فرصت برای هم‌افزایی با سایر مراکز تحقیقاتی کشور است.
حجت الاسلام مسعودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام محمدمهدی مسعودی رییس دفتر تبلیغات اسلامی مشهد صبح امروز در نخستین نشست مشترک رؤسا و معاونان پژوهشی مراکز حوزوی و دانشگاهی مشهد گفت: باید به دنبال اهداف نهایی آرمانی در نظام اسلامی باشیم.

وی افزود: در این 40 سال تلاش‌های بسیاری انجام‌ گرفته است تا سازه تمدن اسلامی در بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به‌درستی ترسیم شود جهت‌گیری ما باید به‌سوی تمدن نوین اسلامی باشد تمدنی که جهان امروز نیازمند آن است.

حجت‌الاسلام مسعودی یادآور شد: باید به هم‌افزایی برسیم بعید به نظر می‌آید که در این مدت بتوانیم به چنین جایگاهی دست‌ یابیم سیاست‌هایی که بر سازمان‌ها و مراکز پژوهشی حاکم است در خود مدل هم‌افزایی حرف‌وحدیث زیادی دارد واقعاً تعامل و هم‌افزایی در مدل تمدن اسلامی دشوار است.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌مندی از تجارب مشترک و استفاده از اسناد و تعامل نهادی می‌تواند کمک شایانی به این هم‌افزایی کند اقدامات باید مورد گفتگو واقع شود و از تجارب یکدیگر بهره بگیریم نباید در سطح نامه و بخشنامه محدود شود.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه مشهد در ادامه با اشاره به فرصت گفت‌وگو گفت: بهترین فرصت برای گفت‌وگو همین هفته پژوهش است می‌توانیم بر اساس یک گفت‌وگوی مدون برنامه‌ریزی داشته باشیم قوام سازه تحقیقات به پژوهش است.

وی افزود: اغراق نمی‌کنم ولی در راستای اقدامات راهبردی در عرصه پژوهش حدود 90 درصد این اقدامات در پژوهشگاه علوم اسلامی انجام می‌شود. به نظر می‌رسد سطح گفت‌وگوها باید فراتر رود و به هدف‌گذاری در بحث پژوهش نزدیک شویم.

حجت‌الاسلام مسعودی یادآور شد: در بحث فقه و شهرنشینی از امکانات پژوهشی پژوهشکده ثامن استفاده کرده‌ایم و به‌زودی همایش بیت المللی الهیات شهری در مشهد برگزار می‌شود همگرایی میان نهادهای پژوهشی را باید بیشتر کرد.

وی خاطرنشان کرد: در پایان این نشست تفاهم‌نامه‌ای در زمینهٔ مسائل شهری و با حضور مدیران پژوهشکده ثامن امضا و بر اساس آن همکاری‌های مشترک ادامه می‌یابد./۹۳۴/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات