۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۵۸۹۶۲۵
استاد مدرسه علمیه الزهرا:

انتخاب با عقلانیت سبب تدوام زندگی می‌شود

استاد مدرسه علمیه الزهرا(ع) ارومیه گفت: باید معیارهای انتخاب همسر عقلانیت باشد که در این صورت سبب تداوم و شیرینی زندگی زوجین می‌شود.
کارگاه ازدواج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، خانم طرلان رحیمی، استاد مدرسه علمیه الزهرا(ع) ارومیه امروز در کارگاه آموزشی ازدواج ویژه طلاب مجرد این مرکز علوم دینی اظهار داشت: ازدواج در کل یک مقوله حساس است؛ اما برای طلبه‌ها حساس‌تر است و طلاب باید قبل از ازدواج مهارت‌ها و مشاوره‌های لازم را برای ازدواج و انتخاب بهتر یاد بگیرند.

وی ادامه داد: نکات کلیدی برای انتخاب همسر وجود دارد که طلبه باید قبل ازدواج آن را یاد بگیرد، باید قبل از اینکه همسر خود را انتخاب کند خود را انتخاب کند، یعنی قبل از وارد شدن به ازدواج باید خود را تربیت کند و کبر و غرور و خودپسندی را برای شروع یک زندگی بهتر از بین ببرد.

استاد حوزه علمیه افزود: طلبه باید بداند نوع زندگی‌اش چگونه است و در چه اهدافی می‌خواهد قدم بردارد، باید شخصیت انسان به ثبات رسیده باشد و بعدها در وادی ازدواج و شروع یک زندگی جدید قدم بگذارد.

وی ادامه داد: نکته بعدی که طلبه باید قبل از ازدواج به کار گیرد و بدان توجه کند، گزینش معیارهای متناسب با انتخاب خویش قبل از انتخاب همسر است، اول باید معیارهای خود را مشخص کرده و بعد این معیارها در زندگی واقعی مثل یک خط کش برای تعیین مصداق‌ها عمل کند.

مشاور امور خانوده تصریح کرد: باید قبل از انتخاب تصمیم خود را بگیرد چراکه انتخاب فتوای دل است و تصمیم فتوای عقل، در جامعه امروز ما اکثر انتخاب‌ها قبل از تصمیم صورت می‌گیرد و در اینجا دیگر چون دل را بر عقلانیت مقدم داشته با شکست مواجه می‌شود.

وی در پایان گفت‌وگو در خواستگاری را عامل شناخت زوجین دانست و گفت: گفت‌وگوی خواستگاری می‌تواند تا حدود 40 الی 50 درصد به انسان شناخت بدهد. اگر این گفت‌وگو آگاهانه و همراه با عقلانیت باشد می‌تواند بیشتر از این‌ها هم به طرف مقابل شناخت پیدا کرد./۹۳۵/پ203/ب1

ارسال نظرات