۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۵۸۹۶۶۱
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

حوزه علمیه به سمت پژوهش‌های کاربردی حرکت کند

حجت الاسلام مطهری‌اصل بر ضرورت توجه طلاب و روحانیان به حرکت در مسیر پژوهش‌های کاربردی تأکید کرد و گفت: پژوهش های حوزوی لازمه پاسخگویی به شبهات القائی دشمنان است.
احمد مطهری اصل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام احمد مطهری اصل، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان‌ شرقی، امروز در جمع مدیران و معاونان پژوهشی مدارس علمیه تبریز اظهار داشت: رویکرد پژوهش‌محوری نظام آموزشی حوزه در بلند مدت آثار ارزشمندی به جا خواهد گذاشت.

وی با بیان این‌که پژوهش و تحقیق جزء جدایی ناپذیر تحصیل در حوزه های علمیه محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: کتب ارزشمندی که در طول تاریخ نگارش یافته و هنوز در حوزه های علمیه و دانشگاه های معتبر جهان مورد تدریس قرار می گیرد، اغلب حاصل تلاش و مجاهدت پژوهشی علما بوده است.

حجت الاسلام مطهری‌اصل بر ضرورت توجه طلاب و روحانیان به حرکت در مسیر پژوهش‌های کاربردی تأکید کرد و افزود: پژوهش های حوزوی لازمه پاسخگویی به شبهات القائی دشمنان و مقابله با تهاجم اعتقادی و فرهنگی بدخواهان اسلام است.

مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان‌ شرقی تصریح کرد: طلاب با استفاده از پژوهش خواهند توانست مقابل هجمه های مختلف ایستاده و پاسخگوی سؤالات معرفتی نسل جوان جامعه باشند؛ به عبارتی پاسخگویی مستلزم انجام تحقیقات و پژوهش های دقیق از سوی نخبگان حوزه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری جشنواره علامه حلی در حوزه های علمیه را گامی ارزشمند در جهت تولید پژوهش‌های به‌روز و کارآمد در حوزه و شناسایی استعدادهای موجود دانست و افزود: شورای علمی چهارمین دوره جشنواره علامه حلی در استان رسالت خطیری در انتخاب آثار برگزیده بر عهده دارد.

همچنین در این نشست حجت‌الاسلام روشن تن، مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به موفقیت طلاب خواهر استان در جشنواره های علمی و پژوهشی کشور گفت: قرار است اختتامیه جشنواره علامه حلی آذربایجان‌شرقی، هفته آینده همزمان با روز پژوهش برگزار شود./935/پ602/ب1

ارسال نظرات