۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۵۸۹۶۶۲
استاد حوزه:

خصوصیات استاد انصاریان در زمینه‌های خطاب و تألیف کم نظیر است

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفری گفت: سه خصویت استاد در عرصه خطابه و بیان، تألیف کتاب و بنان و فن ترجمه در این استاد بزرگوار وجود دارد که وی را در حوزه دین به فردی کم نظیر تبدیل کرده است.
مراسم رونمایی از ترجمه اصول کافی به قلم استاد شیخ حسین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد کارشناس رسانه ملی، در مراسم رونمایی از ترجمه اصول کافی که امروز در سالن همایش شیخ طوسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به آیاتی از سوره توبه اظهار داشت: این آیات مربوط به امور جهاد است، جهاد گاهی با بدن، گاهی با بنان و گاهی با لسان حاصل می‌شود.

کارشناس رسانه ملی با بیان این‌که استاد انصاریان در همه این امور جهادگر و در همه زمینه‌ها موفق بوده‌اند، گفت: سه خصویت استاد در عرصه خطابه و بیان، تألیف کتاب و بنان و فن ترجمه در این استاد بزرگوار وجود دارد که وی را در حوزه دین به فردی کم نظیر تبدیل کرده است.

وی اشاره به روایتی بیان کرد: این استاد در عرصه‌های مختلفی کم نظیر هستند، خصوصیت استاد در عرصه خطابه و بیان به گونه‌ای است که حال وی در مخاطبان و پامنبری‌های ایشان بسیار اثرگذار است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد ادامه داد: گاهی پیامبر اکرم قرآن را از دیگران استماع کرده و گریه می‌کردند، وقتی سخن از روح و دل نشأت بگیرد در دل اثر می‌گذارد، اگر از روح نشأت بگیرد، لزوما در روح می‌نشیند و این خصیصه در انسان‌ها نادر است.

وی اضافه کرد: خصوصیت دیگر استاد در عرصه بنان و تألیف کتب مختلف می‌باشد که بسیار ارزشمند است، تفسیر قرآن، شرح صحیفه سجادیه، ترجمه قرآن و نهج البلاغه نشان دهنده خصوصیت بنانی وی می‌باشد.

کارشناس رسانه ملی ابراز داشت: کسی که با کتاب کافی مأنوس باشد، نسبت به گوهر وجودی و گرانبهایی آن آگاه است، کتاب کافی که متشکل از مجموعه هشت جلدی اصول، فروع و روضه با 16 هزار و 205 حدیث است که از مجموع صحاح سته در صورت حذف مکررات آن، روایات بیشتری دارد و این درحالی است که کافی یکی از کتب اربعه شیعه است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این‌که استاد بزرگوار هم در عرصه سخن و خطابه و هم در حوزه تألیف و ترجمه یکی از شخصیت‌های ارزشمند جامعه علمی هستند، گفت: این عزیزان از عمر خود به خوبی استفاده کرده‌اند و جای امید است که الگویی برای امثال ما در روحیه، مقام علمی و تلاش دائمی در علم آموزی باشند./۸۷۶/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات