۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۵۸۹۷۱۵
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی:

كوچك شدن خانواده هاي ايراني برای جامعه آسيب و عوارض دارد

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خانواد هاي ايراني کوچکتر و کوچکتر شده اند و طبيعي است که کوچکتر شدن خانواده داراي عوارض است و آسيب هايي را براي جامعه به همراه دارد.
سيد عباس صالحي نخستين همايش تجليل از حاميان خانواده در كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، سيد عباس صالحي پنجشنبه شب در نخستين همايش تجليل از حاميان خانواده در سالن آمفي تئاتر دانشگاه علوم پزشکي كاشان به عوارض و آسيب هاي كوچك شدن خانواده ايراني اشاره كرد و گفت: ميانگين خانواده بالاي 5 نفر به حدود بيش از 3 نفر رسيده است.

وي افزود: کاهش ابعاد خانواده مي تواند هم با نگاه جمعيت شناسانه و هم نگاه ميزان جانشيني و جايگزيني نسل ها، خطرناک باشد و هم با نگاه تکميل عواطف و ارتباطات در خانواده بايد در حوزه خانوداه به اين مسائل توجه کرد.

صالحي ادامه داد: با وجود مشکلات، اما همچنان خانواده در جامعه ايراني توجه و نقطه اتکا دارد و اين اصلي است که مي تواند جامعه ايراني را پيش ببرد چون خانواده به عنوان هسته تحرک، پويش و سلامت همچنان قدرتمند است و با اين نگاه مي توان به آينده ايران اميدوارتر بود.

وي با تقدير از همه کساني که مي کوشند هسته مقدس خانواده را پربارتر، پرتکاپوتر، سالم تر و ايمن تر کنند، اظهار داشت: اين مجموعه ها كه تلاش مي‌کنند آسيب هاي جاري و احتمالي را کم رنگ تر کنند نقش زيادي براي تحکيم اين نهاد مقدس دارند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خانواده را مهمترين رکن بشري، قديمي ترين، اصيل ترين و موثر ترين نهاد اجتماعي انساني دانست و گفت: اين هسته مقدس اگر رويش داشته باشد و پاک و پاکيزه باشد، انسان و بشريت سالم مي ماند و اگر آفت زده شود، بشريت در مسير اضمحلال قرار خواهد گرفت.

وي افزود: تاريخ انسان با خانواده آغاز شد، آدم و حوا هم در بهشت و هم در هبوط باهم بودند و اگر خانواده وجود داشته باشد، انسان هست و اگر خانواده فرو ريزد، انسان فرو مي ريزد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي  با اشاره به اينكه در جامعه ايراني هنوز خانواده يک رکن مستحکم است، اظهار داشت: آمارها و پيمايش هاي اين وزارتخانه نشان مي دهد وقتي در سال 94 از جامعه ايراني سوال شد از چه بخشي از زندگي راضي هستيد مشخص شد هنوز هم بالاترين رقم ها حوزه خانواده و شريک زندگي است و با فاصله بسيار مقوله هاي ديگري  مانند سلامت قرار مي گيرد و هنوز در جامعه ايراني خانواده بالاترين رکن قوام بخش رضايت زندگي است.

صالحي يادآورشد: با بررسي در گروه هاي مرجع اجتماعي خانواده هنوز بالاترين گروه مرجعيت اجتماعي است و با فاصله بسيار از بقيه گروه ها قرار دارند كه اين امر بيانگر آن است که هنوز در جامعه ايراني خانواده اصالت دارد.

وي اظهار داشت: در اين جهان پر آشوب که رکن خانواده مورد تهديد قرار گرفته آن نقطه اي که مي توان به آن بسيار اميدوار بود، اين است که خانواده در جامعه ايران هنوز زنده، پاينده و پوينده است.

لازم به ذكر است، در اين همايش كه پنجشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور آيت الله نمازي نماينده ولي فقيه در كاشان و سيد جواد ساداتي نژاد نماينده مردم كاشان و آران و بيدگل در مجلس در سالن آمفي تئاتر دانشگاه علوم پزشكي كاشان برگزار شد، افراد خير و نيکوکار حدود يک ميليارد تومان براي تحکيم بنياد خانواده درجشن گلريزان متعهد شدند که يكصد ميليون تومان آن از سوي وزير بود./1307/پ۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات