۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۵۸۹۷۲۹
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

ولایت پذیری مهمترین امتیاز حضرت عبدالعظیم حسنی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ولایت پذیر و مطیع اهل بیت(ع) بودند، گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) محدثی والامقام و از دانشمندان و عالمان زمان خویش بودند.
حجت‌الاسلام‌ رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: حضرت عبدالعظیم(ع) محدث و عالمی والامقام است که امام معصوم بر ایشان درود فرستاده و حضرت را مدح کرده است.

وی افزود: ما امامزادگان فراوانی داریم که منصوب به امام معصوم هستند اما ویژگی‌های امام را ندارند، نسب برخی از آنان بلافصل اما بعضی دیگر با چند فاصله در زمره نوادگان امام معصوم قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه همه امامزداگان محترم هستند اما برخی صاحب امتیازات ویژه‌اند، ابراز کرد: دلیل اصلی تکریم برخی امامزدادگان تنها مربوط به نسب آنان نمی‌شود و دلایل مختلفی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از نوادگان امام حسن مجتبی(ع) هستند، گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از دانشمندان و عالمان زمان خویش بودند بنابراین یکی از دلایل تکریم این امامزاده واجب التعظیم مربوط به جایگاه علمی ایشان می‌شود.

وی مدح امام معصوم را از دیگر امتیازات برجسته حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) دانست و ابراز کرد: اگر یک مرجع تقلید از طلبه ای تعریف کند ارزش جایگاهی آن طلبه بالا می رود؛ امام هادی(ع) فرمودند: هر کسی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را در ری زیارت کند گویی امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده است؛ این حدیث جایگاه رفیع این امامزاده واجب التعظیم را بیان می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ولایت پذیری را از دیگر شاخصه‌های مهم این محدث والامقام بیان کرد و گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مطیع محض امامان معصوم بودند به طوری که امام هادی(ع) خطاب به ایشان فرمودند: تو از دوستان و محبان ما هستی.

استاد حوزه علمیه درباره هجرت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ری، ابراز کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با هدف اینکه رگه‌های تشیع در ایران تقویت شود به ایران مهاجرت کردند و این نیز از دیگر امتیازات این محدث والامقام به شمار می‌رود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر ویژگی‌ها و امتیازات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و دیگر امامزادگان شاخص محدث بودن، هزینه کردن برای دین، شخصیت اجتماعی، مقام شفاعت، شهادت و کراماتی است که آنان داشتند و دارند./813/پ۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات