۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۵۸۹۷۶۷
خطیب جمعه اصفهان:

دشمن موفق به جدا کردن مردم از انقلاب اسلامی نخواهد شد

آیت الله مهدوی با اشاره به اهمیت حضور مردم در عرصه‌های مختلف نظیر تشییع شهدا و جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: دانش هسته‌ای، قدرت موشکی و نفوذ منطقه‌ای از داشته‌ها و توانمندی‌ها و موارد اقتدار کشور ما است که پیرامون آن نه مذاکره خواهیم کرد و نه حاضر هستیم که از اقتدار خود دست برداریم.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان، ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به اهمیت زیارت حضرت معصمومه(س) در شهر قم و جایگاه ویژه ایشان نزد ائمه معصومین(ع) حتی پیش از تولدشان، گفت: امام حسن عسکری(ع) می‌فرمایند اگر کسی در جمع و در میان مردم اهل تقوا نباشد در خلوت خود نیز اهل تقوا نخواهد بود.

آیت الله مهدوی در ادامه با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با خانواده معظم شهدا، ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب را نخستین نکته مورد توجه در دیدار رهبر انقلاب با خانواده شهدا برشمرد و اظهار کرد: اینکه انقلاب هم رویش داشته و هم دچار ریزش شده است، نشان دهنده خروج برخی انقلابیون از دایره انقلاب و پیوستن افراد دیگر به جمع انقلابیون است، در زمینه رویش‌های انقلاب اسلامی شهدای مدافع حرم بهترین مصداق هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اهمیت حضور مردم در جشن‌های چهل سالگی انقلاب اسلامی، عنوان کرد: حضور پر شور ملت ایران در جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و راهپیمایی 22 بهمن مشتی محکم بر دهان دشمنان یاوه گو خواهد بود.

وی ادامه داد: اهمیت و ضرورت هشیاری و بیداری ملت ایران نکته دیگری بود که ایشان در سخنرانی خود به آن تأکید کردند، دشمنان در تلاش هستند تا با بهانه گیری و توطئه‌های مختلف اتحاد مردم را برهم زده و در جامعه ایجاد دودستگی کنند اما این نقشه‌های آنان با بیداری و بصیرت مردم عملی نخواهد شد و آنهانمی‌توانند مردم را از انقلاب اسلامی جدا کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به تلاش دشمن برای دست برداشتن جمهوری اسلامی ایران از داشته‌ها و توانمندی‌های خود، تصریح کرد: دانش هسته‌ای، قدرت موشکی و نفوذ منطقه‌ای از داشته‌ها و توانمندی‌ها و موارد اقتدار کشور ما است که پیرامون آن نه مذاکره خواهیم کرد و نه حاضر هستیم که از اقتدار خود دست برداریم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری قدردانی از شهدا و خانواده‌های شهدا را از دیگر نکات مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خانواده شهدا مطرح کرد و گفت: حضور پر رنگ و پر شور مردم در مراسم تشییع شهدا نشان دهنده قدردانی مردم از شهدا و خانواده ایشان است و قطعا لازم است این رویه همواره ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به توانمندی‌ها، دستاوردها و اقتدار کشور در شرایط کنونی، اظهار کرد: نکته مهم دیگر سخنان رهبر معظم انقلاب این بود که با وجود تصورات و تخیلات افراد غرب‌گرا و وابسته به غرب، امروز کشور بیش از گذشته در اقتدار است و این مسیر رشد و اقتدار ادامه خواهد داشت.

آیت الله مهدوی پیرامون فضا سازی سخنگوی پیشین شورای شهر اصفهان پیرامون برخی حمایت های مالی مدیران قبلی شهرداری اصفهان از محافل فرهنگی مذهبی و انقلابی، خاطرنشان کرد: سخنگوی سابق شورای شهر با صحبت‌هایی افشاگرانه لیستی از هزینه‌های اختصاص یافته به جوانان انقلابی منتشر کرد، اما حقیقت این است که این مبالغ کافی هم نبوده و این جوانان از هزینه‌های شخصی و درآمد شخصی برای فعالیت‌های دینی، فرهنگی و انقلابی هزینه کرده‌اند./1304/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات