۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۵۹۰۰۶۱

در کرانه باختری انقلابی تلافی‌جویانه در جریان است

در کرانه باختری انقلابی تلافی‌جویانه در جریان است
تحلیلگر سرشناس فلسطینی، تشدید عملیات مقاومت در کرانه باختری را پاسخ قوی به محاسبات اشتباه رژیم صهیونیستی و روند عادی سازی با کشورهای عربی توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «عبدالباری عطوان» نویسنده مشهور جهان عرب در بخش «سخن سردبیر» روزنامه فرامنطقه‌ای «رأی الیوم» در خصوص عملیات‌های شهادت طلبانه اخیر در کرانه باختری یادداشتی منتشر کرد با عنوان «مقاومت، کرانه باختری و نوار غزه را متحد کرد...».

در ابتدای این یادداشت آمده است:  مقاومت مسلحانه شدت گرفته این روزها در کرانه باختری که دست کم با کشته شدن سه شهرک نشین صهیونیست و زخمی شدن ده نفر دیگر همراه بوده است نتیجه مهمش این بود  که بنیامین نتانیاهو که خود را به برخی کشورهای عربی در منطقه خلیج (فارس) و آفریقا به گونه‌ای معرفی می‌کند که گویی قادر به حفاظت از آنها، ارائه تجربیات امنیتی برای حفظ حکومتشان و سرکوب هرگونه انتفاضه‌های مردمی علیه آنهاست، ثابت کرد در مراقبت از شهرک نشینان خود و تامین ثبات و امنیت آنها ناتوان است.

سردبیر رای الیوم تصریح کرد: شهید «اشرف نعالوه»، عامل عملیات برکان تا صالح عمر البرغوثی، عامل عملیات عوفرا و نفر سومی که از دومین عملیات عوفرا جان سالم به در برد، اما دو شهرک‌نشین صهیونیست را به انتقام شهادت دوستانش کشته و شمار دیگری را زخمی کرد، همه این مردان مقاومت در کرانه باختری طی مدت اخیر ثابت کردند کالای امنیتی نتانیاهو که به آن در برابر دوستان عربی تازه‌اش افتخار می‌کرد، تقلبی، گران و غیرقابل فروش است.

نویسنده افزود: 66 روز همه دستگاه‌های امنیتی با همراهی یگان‌های ویژه ارتش این رژیم که به مدرن‌ترین تجهیزات مجهز هستند و ستون پنجمی از مزدوران جاسوس در جستجوی اشرف نعالوه  جوان مبارز و دلاور فلسطینی بودند، اما چیزی عایدشان نشد و بعید هم نیست که نیروهای امنیتی فلسطین که در چارچوب توافقنامه‌های هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کنند جای نعالوه را در اردوگاه آوارگان فلسطینی عسکر در شرق شهر نابلس شناسایی کرده و اطلاعاتی در اختیار تل آویو قرار داده باشند.

« پانزدهم ماه جاری (مهرماه) بود که یک جوان 23 ساله فلسطینی به نام «اشرف نعالوه» با انجام عملیاتی مقاومت در منطقه «برکان» نزدیک به شهرک صهیونیستی «آرییل» دو صهیونیست را کشت، یک نفر دیگر را زخمی کرد و متواری شد و در نهایت پنجشنبه گذشته پس از دو ماه عملیاتتعقیب و گریز، نظامیان صهیونیست نعالوه را پیدا کرده و به شهادت رساندند.

این دومین جوان فلسطینی است که در چند روز گذشته به دست نظامیان صهیونیستی به شهادت رسید، ارتش اشغالگر قدس چهار شنبه شب «صالح البرغوثی» را در شمال رام الله واقع در کرانه باختری به بهانه حمله به نظامیان خودسرانه اعدام کرد.

به عقیده عطوان، همه دیدارهای دوجانبه و میانجی‌گری‌های مصر در طول سال‌های گذشته تاکنون در بازگرداندن انسجام به کرانه باختری و نوار غزه به شکست انجامید و حالا این مقاومت است که یکپارچگی را به سرزمین فلسطین بازگردانده است آن هم با قدرتی که از هر زمان دیگری بیشتر است و به دست جوانانی کم سن و سالی که اهل سخنوری نبوده بلکه به کار مبارزاتی اعتقاد دارند.

رای الیوم افزود: کرانه باختری مثل یک فیل عظیم الجثه شاید حرکت آن آرام باشد اما وقتی رم می‌کند هر چیزی را در مقابلش نابود می‌کند و تسلط بر آن دشوار است یا مثل یک شتر اصیل عرب صبوری و تحمل می‌کند اما وقتی از کسانی که به او توهین کرده اند انتقام می‌گیرند؛ انتقام او بی حد و حصر است.

این روزنامه فرامنطقه ای آورده است: چیزی که هم اینک در کرانه باختری شاهد آن هستیم انقلابی به تلافی سریال طولانی توطئه اشغالگران و نیروهای آنهاست و پاسخی قوی به همه کسانی است که ملت فلسطین را از محاسبات خود جدا کردند و رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته و آن را متحد و پشتیبان خود برشمردند.

نویسنده تصریح کرد: اهالی شجاع کرانه باختری فقط علیه ظلم انقلاب نمی‌کنند بلکه علیه تشکیلاتی که ادعا می‌کند به نمایندگی از همه فلسطینیان سخن می‌گوید و اهانت‌های را که تازه ترین آن حمله به خبرگزاری وفا و تحریم وزارت دارایی آن است از طریق هماهنگی امنیتی بیشتر و همکاری با رژیم اشغالگر و سرویس‌های آن پاسخ می‌دهد.

رای الیوم ادامه داد: وجه مشترک در همه عملیات‌های اخیر مقاومت چه در آنهایی که با خودرو کسی زیر گرفته شده یا در عملیات‌هایی که با سلاح سرد یا گرم صورت گرفته است در همگی شهرک‌نشینان صهیونیست و نظامیان این رژیم هدف گرفته شدند که از این شهرک نشینان حفاظت می‌کنند تا این پیام قوی را به آنها و رهبرانشان مخابره کند که در اراضی اشغالی فلسطین جایی ندارند و حضور آنها غیرقانونی است و برای حفظ جان خود باید در اسرع وقت فلسطین را ترک کنند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) که مسؤولیت عملیات برکان و دو عملیات اخیر عوفرا را برعهده گرفت گفته است که آن را به مناسبت سی و یکمین سالگرد تاسیس خود انجام داده است و گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس هم گفته دشمن نباید در کرانه باختری خیال داشتن امنیت و ثبات داشته باشد آتش زیر خاکستر کرانه باختری اشغالگران را خواهد سوزاند و مردان آزاده کرانه باختری تیر دلیری خود را به شکلی که دشمن فکرش را هم نمی‌کند در قلب آن فرو می‌کند.

نویسنده تاکید کرد: مقاومت فلسطین نرفته بود که برگشته باشد و اگر برگشته باشد، بازگشت او همواره قوی و تاثیرگذار است، ارکان رژیم اشغالگر را به لرزه درآورده است و موجودیت و ادامه آن را هزینه‌بردار می‌کند، تهدیدهای نتانیاهو درباره ساخت بیشتر شهرک‌های صهیونیست نشین هرگز ترسی به دل مقاومت نخواهد انداخت چون مقاومت اطمینان دارد که در آینده نزدیک این کار به زیان صهیونیست ها تمام می‌شود.

رای الیوم آورده است: زورگویی تل آویو و حمایت‌های بی حد و حصر واشنگتن از آن بر واقعیت‌های زیادی سرپوش گذاشته بود و مهم ترینش اینکه ملت فلسطین هرگز تسلیم نمی‌شود و می‌تواند همه چیز را بر سر اشغالگران خالی کرده و همه معادلات را نه تنها در فلسطین اشغالی بلکه در دنیای عرب آن هم با پشتیبانی ملت‌های مسلمان و شریف عربی عوض کند.

این روزنامه افزود: نقطه عطف با شکست در چهار جنگ آغاز شد و تازه ترین آن کوتاه‌ترین جنگ بود که 48 ساعت طول کشید که در آن مقاومت بی نظیرترین موشک‌های خود را به نمایش گذاشت و خداوند می‌داند مقاومت چه  تسلیحات دیگری دارد که برای پنجمین جنگ مخفی کرده و هنوز آن را به کار نبرده است و بعید نیست که التماس نتانیاهو از میانجیگر مصری برای برقراری آتش بس سریع از سر ترس و وحشت وی از ادامه جنگ بود.

عطوان اظهار داشت: آقای حسن نصرالله به شهرک نشینان صهیونیست توصیه کرده که هر چه زودتر سرزمین‌های اشغالی را ترک کنند چون جنگ بعدی و تسلیحاتی که در آن به کار گرفته می‌شود زیاد به آنها مهلت نمی‌دهد؛ آقای قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس انقلاب اسلامی ایران هم به صهیونیست‌ها سفارش کرده شنا بیاموزند چون راه گریزی جز از دریا نخواهند داشت و ما هم اینک در انتظار توصیه «محمد الضیف»، فرمانده گردان‌های القسام برای آنها هستیم.

صهیونیست ها همه فرصت های صلح را از دست دادند و چیزی را که انتخاب کردند، شهرک سازی، نژادپرستی و تحقیر آنهایی بوده است که به مذاکره و همزیستی مسالمت آمیز اعتقاد داشتند، اما این رژیم اشغالگر در همه محاسباتشان اشتباه کرد و وقت اینکه بهای آن را بدهد نزدیک است.

منبع: فارس

 
ارسال نظرات