۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۵۹۰۰۸۲
حجت الاسلام ذوالنور در گفت‌وگو با رسا:

وعده ارزانی موج سواری بر مشکلات مردم است| آماده مناظره در موضوع FATF هستم

وعده ارزانی موج سواری بر مشکلات مردم است| آماده مناظره در موضوع FATF هستم
رییس فراکسیون روحانیت مجلس، با بیان این که وعده ارزانی اخیر موج سواری بر مشکلات مردم است، از رییس جمهور و دولتمردان دعوت کرد تا در مناظره درباره FATF شرکت کنند.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم و رییس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره اظهارات اخیر رییس جمهور که مخالفان برجام و FATF را عامل به وجود آمدن وضع موجود معرفی کرده بود، گفت: مسؤولان دولتی و شخص رییس‌جمهور باید هزینه‌هایی که در قبال برجام بر کشور ایران تحمیل شد را باید به صورت شفاف بیان کنند.

وی ادامه داد: اگر مردم بدانند تا چه میزان از توان هسته‌ای کشور در ذیل برجام نابود شد و در طول مذاکرات برجام چه امتیازاتی کشور به طرف مقابل داده است، قطعا می‌توانند عملکرد فاجعه‌بار دولت و تیم مذاکره کننده را قضاوت کنند.

رییس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی با یادآوری نقش حجت الاسلام والمسلمین روحانی در روزهای مذاکرات برجام، بیان داشت: رییس جمهور با بیان این مطلب که «تمامی تحریم‌ها پس از اجرایی شدن برجام برداشته خواهد شد»؛ مردم را فریب داد.

حجت الاسلام ذوالنور تأکید کرد: مردم ننگ تاریخی برجام که موجب خسارت جدی به توان هسته‌ای و تحقیر بین‌المللی برای کشور شد را به این دلیل پذیرفتند که از تحریم‌ها خلاص شوند، اما امروز شاهد هستیم که هیچکدام از تحریم‌ها پس از برجام برداشته نشد.

نماینده مردم قم در پارلمان با انتقاد از بی توجهی دولت به دستورات رهبر انقلاب، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب مذاکرات برجام را منوط به برداشته شدن تمامی تحریم‌ها می‌دانستند. حتی ایشان تاکید کردند که اگر در ذیل برجام تمامی تحریم‌ها منتفی نشود، کشور با «خسارت محض» روبرو خواهد شد، اما در عمل شاهد بودیم که دولت بر خلاف دستورات رهبر انقلاب عمل کرد و کشور را با خسارتی عظیم روبرو ساخت.

رییس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تیم مذاکره کننده در جریان برجام، اظهار داشت: هیچ‌گونه تضمینی از طرف مقابل برای متعهد ماندن به برجام اخذ نشده است. زیرا شخص رییس جمهور آمریکا(ترامپ) به صورت توهین آمیز و با یک لگد تمام توافقات صورت گرفته را زیر و رو کرد.

وی درباره نوع رفتار دولت در جریان FATF نیز گفت: آقای رییس جمهور استاد اجرای عملیات روانی و جوسازی است. به همین دلیل نیز شاهد هستیم که با الفاظ و تحرکات مختلف در موضوع FATF، موج سورای می‌کند.

حجت الاسلام ذوالنور با اعلام آمادگی جهت مناظره رو در رو با شخص رییس‌جمهور، اعلام کرد: اگر حجت الاسلام والمسلمین روحانی جرأت و آمادگی یک مناظره زنده تلویزیونی را دارد، بنده حاضرم در پیشگاه مردم به وی ثابت کنم که FATF یک خسارت دیگر برای کشور است.

وی ادامه داد: اگر رییس‌جمهور آمادگی صحبت رو در رو را ندارد، بنده همچنان این توان را دارم که با تمام کارشناسان دولتی، از جمله آقایان ظریف، عراقچی، نهاوندیان و... به صورت شفاف مناظره کنم و به آنها ثابت کنم که FATF نیز یک بدبختی جدید را برای کشور به ارمغان خواهد آورد. حُسن برگزاری این مناظره نیز این است که مردم می‌توانند یکبار برای همیشه قضاوت کنند چه گروهی به کشور ضربه زده است.

برخی از نمایندگان FATF را نخوانده اند

رییس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی در درباره این که انفعال مجلس در مقابل دولت تا چه میزان در رفتار کنونی رییس‌جمهور موثر بوده است، ابراز داشت: بنده مطمئن هستم که 29 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی لوایح ذیل FATF را به طور کامل نخوانده‌اند. به همین دلیل نیز این افراد این قدرت را ندارند که از FATF دفاع و یا آن را تحلیل کنند.

حجت الاسلام ذوالنور تصریح کرد: همه مردم مراحل تصویب لوایح ذیل FATF را در مجلس دیدند. بنده عنوان کسی که کلمه به کلمه FATF را خوانده است می‌توانم ثابت کنم که شروط هفتگانه‌ای که دولت در این لوایح در بخش CFT مطرح می‌کند، هیچ ارزشی ندارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: شروطی که در موضوع CTF مطرح می‌شود هیچگونه تضمین حقوقی و عملی ندارد، قطعا این شروطی که امروز از سوی دولت مطرح می‌شود بخش دیگری از جریان فریب افکارعمومی است که از سوی دولت مدیریت می‌شود./856/ت
۳۰۰/ق

ارسال نظرات