۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۵۹۰۱۴۵
حجت الاسلام تقویان:

تقویت هویت دینی و فرهنگی نسل جوان از اهداف برگزاری گفتمان دینی است

تقویت هویت دینی و فرهنگی نسل جوان از اهداف برگزاری گفتمان دینی است
رییس تبلیغات اسلامی شهرستان ازنا با اشاره به برگزاری گفتمان های دینی در مدارس و با حضور مبلغان گفت: تقویت هویت دینی و فرهنگی نسل جوان از اهداف برگزاری گفتمان دینی است.
حجت‌الاسلام رضا تقویان، رییس تبلیغات اسلامی ازنا، در گفت ‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: ۳۰خانه عالم روستایی در شهرستان ازنا در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۰ خانه عالم در روستاهای پرجمعیت شهرستان ازنا با همکاری اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان و همیاری مردم این روستاها احداث شده است، افزود: متأسفانه برخی از آن ها هم اکنون غیرفعال هستند.

رییس تبلیغات اسلامی ازنا بیان کرد: از ۳۰ خانه عالم موجود در ازنا، 10 خانه عالم در حال ساخت و ساز و ۲۰ خانه عالم دیگر نیز به علت کمبود روحانی غیرفعال است.

وی با اشاره به اینکه مردم متدین شهرستان ازنا وجود خانه عالم روستایی در محل زندگی شان را در زمره مطالبات خویش می دانند، اظهار داشت: این مهم نشان دهنده آن است که مردم این خطه افزون بر مباحث عمرانی به دنبال اشاعه فرهنگ دینی نیز در روستای خود هستند.

حجت الاسلام تقویان با اشاره به اینکه هشت خانه عالم روستایی به صورت فعال در شهرستان ازنا وجود دارد، گفت: روحانیون در این تعداد خانه های عالم مشغول به امور تبلیغی هستند و هم اکنون جمعیتی بالغ بر پنج هزار نفر را تحت پوشش برنامه های فرهنگی و تبلیغی خود قرار داده اند.

وی در ادامه به برگزاری گفتمان های دینی اشاره کرد و ادامه داد: گفتمان‌های دینی با هدف تشریح احکام اسلام، تقویت بنیه‌ دینی جوانان و رفع شبهات فکری آنان در شهرستان برگزار می شود.

رییس تبلیغات اسلامی ازنا خاطرنشان کرد: ایجاد فضای مناسب و امن جهت طرح پرسش‌های مخاطبین، تعمیق مبانی نظری، اعتقادی و ارزشی مخاطبین به واسطه زدودن زنگار شبهات به روش چهره به چهره، بستر‌سازی مناسب برای ایجاد تعامل میان جوانان و نوجوانان و اساتید حوزه و دانشگاه از اهداف برگزاری گفتمان ها است.

وی در ادامه تقویت هویت دینی و فرهنگی در نسل جوان و ایجاد بینش و توانایی تحلیل در رویدادهای فرهنگی جهت مقابله با تهاجمات فرهنگی از دیگراهداف مهم برگزاری گفتمان های دینی است.

حجت الاسلام تقویان با تشریح موضوعات گفتمان ها افزود: تشریح اهمیت نماز، تبیین فلسفه احکام اسلام، مقایسه احکام دین اسلام با سایر ادیان، عرفان‌های نوظهور، روابط اجتماعی، حجاب و عفاف، فرهنگ انتظار و مهدویت، وظیفه شیعیان در عصر غیبت، ویژگی‌های دوران جوانی و فضائل اخلاقی از جمله موضوعات مورد بحث در گفتمان‌های دینی است.

وی یادآور شد: در برگزاری گفتمان های دینی از ظرفیت مبلغان بومی استفاده می شود و امید است به زودی زمینه اعزام مبلغان به خانه های عالم که فاقد حضور روحانی هستند نیز فراهم شود و شاهد رشد و ارتقای فرهنگ دینی در مناطق روستایی و محروم شویم./9451//۶۰۲/خ

ارسال نظرات