۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۵۹۰۱۶۲
آیت‌الله رشاد:

فضای مجازی جولانگاه برخی برای افشای اسرار دیگران شده است

فضای مجازی جولانگاه برخی برای افشای اسرار دیگران شده است
رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه علمیه استان تهران فضای مجازی را جولانگاه برخی افراد برای افشای اسرار دیگران دانست و گفت: تا زمانی که اسرار نزد انسان است امنیت دارد اما هنگامی که آن افشا شود دیگر امنیتی نخواهد داشت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه علمیه استان تهران و تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع)، امروز پیش از آغاز درس خارج فقه که در همین مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: هر انسانی برای خود اسراری دارد که دیگران از آن آگاهی ندارند و راز شخصی افراد به شمار می‌رود.

وی افزود: انسان تا زمانی که این سر را برای دیگری مطرح نکرده باشد آن راز در اختیار خودش است اما زمانی که انسان راز خود را افشا می‌کند آن سر از اختیار او خارج در اختیار دیگران قرار می‌گیرد.

آیت‌الله رشاد ادامه داد: اگر سر آدمی در اختیار دیگری قرار گرفت و آن فرد انسان عاقل، خردمند و مؤمنی نبود اگر دوستی آنان به دشمنی بدل شود دیگر هیچ امنیتی ندارد که اسرارش فاش نشود انسان بی‌ایمان و بی‌مبالات ممکن است فاش کننده اسرار دیگران باشد.

رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه علمیه استان تهران بیان داشت: زمانی که اسرار آدمی فاش می‌شود امنیت او نیز از بین می‌رود؛ در فضای آلوده و مشوش کنونی و سیطره شبکه‌های مجازی بر حیات انسان معاصر این بلیه صد اندازه و این آفت مضاعف شده ازاین‌رو انسان باید مراقب افشای اسرار خود باشد.

وی افزود: در بیان دیگری اگر سر انسان نزد خود او باشد تنها خودش می‌داند اما اگر سرش را به دیگری بگوید و دو شود دیگر دلیلی ندارد هزار نشود. امام صادق(ع) می‌فرمایند: ثروتتان را از دیگران پنهان کنید مذهب و عقیده خودتان را لازم نیست افشا کنید زمانی که این‌ها افشا نشده انسان ضرر نمی‌کنید اما زمانی که افشا شد آدمی فاقد اختیار این موارد می‌شود و ممکن است یک خطر انسان را تهدید کند.

آیت‌الله رشاد بیان داشت: کسی که سر خویش را کتمان می‌کند اختیار دارد آن را افشا کند و یا نکند اما اگر آن سر افشا شود دیگر آن سر ازدست‌رفته و دیگران برای او تصمیم می‌گیرند راز باقی بماند و یا نماند. گاهی افشای اسرار ربطی به آبرو ندارد بلکه مربوط به فاش شدن و یا نشدن آن است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات