۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۵۹۰۱۷۵
معاون مدرسه علمیه فاطمیه:

نهادهای فرهنگی مشکلات جامعه را به مدارس علمیه برای پژوهش ارجاع دهند

نهادهای فرهنگی مشکلات جامعه را به مدارس علمیه برای پژوهش ارجاع دهند
معاون مدرسه فاطمیه پیشوا درباره کاربری شدن پژوهش های دینی، گفت: اگر می خواهیم جامعه ثمره پژوهش را بچشد باید سازمان های فرهنگی پس از شناسایی نیازها و مشخص کردن آسیب ها، مشکلات مبتلابه در جامعه را جهت کارگشایی و انجام تحقیقات کاربردی به مدارس علمیه ارجاع دهند.
زهرا الواریان معاون پژوهش مدرسه فاطمیه پیشوا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، وضعیت امروز آثار پژوهش دینی را مطلوب و کاربردی خواند و گفت: تحقیقات سال های اخیر به لحاظ گره گشایی از مشکلات اجتماعی پربار و با کیفیت بوده اند.

وی نبود اساتید راهنمای مجرب و گره گشا و عدم اطلاع رسانی مناسب نتایج پژوهش ها در مدارس علمیه را بزرگ ترین آسیب بر سر راه تولید علم دینی دانست و افزود: عدم حضور استاد زبده و کاربلد سبب روی آوردن طلاب به کپی کاری تحقیقات و پایین آمدن سطح کیفی برخی از تحقیقات شده است.

معاون پژوهش مدرسه فاطمیه با ابراز اینکه وقتی طلبه پس از دفاع و داوری نمره عالی را کسب می کند، هیچ حامی به همراه ندارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه تحقیقی ارزش چاپ به عنوان کتاب را پیدا می کند مدیران مدارس و مرکز هیچ حمایتی از پژوهشگر ندارند که لازم است در اینجا مسؤولن به فکر باشند.

وی تأکید کرد: دولت ها باید در حمایت از آثاری که کاربردی بوده و گره گشای بسیاری از مشکلات فقهی، حقوقی و موارد دیگر جامعه است، ورود کنند.

الواریان پژوهش را از مهم ترین مؤلفه های شاخصهای علمی هر کشور برشمرد و با بیان اینکه برای جهت دهی به پژوهش ها باید برنامه ریزی دقیق تری انجام داد، افزود: راهکار تهیه یک پژوهش خوب و کاربردی، تحقیق بر اساس نیازهای روز جامعه است.

معاون مدرسه علمیه خواهران پیشوا در پایان با اذعان به اینکه اگر موضوعات پژوهش از ابتدا کاربردی انتخاب شوند، یقیناً مورد استقبال مردم قرار می گیرند، پیشنهاد داد: اگر می خواهیم جامعه ثمره پژوهش های دینی را بچشد باید ارگان ها و سازمان های فرهنگی خصوصاً مراکز مشاوره خانوادگی و حقوقی پس از شناسایی نیازها و مشخص کردن آسیب ها و معضلات، مشکلات مبتلابه در جامعه را جهت کارگشایی و انجام تحقیقات کاربردی به مدارس علمیه ارجاع دهند./804/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات