۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۲
کد خبر: ۵۹۰۱۹۰

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی
برنامه‌ریزی برای جشنواره علامه حلی در استان، معرفی رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی تبریز، برگزاری کرسی نظریه‌پردازی در حوزه علمیه طالبیه از مهم‌ترین اخبار کوتاه حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جلسه شورای علمی چهارمین دوره جشنواره علامه حلی در استان آذربایجان‌شرقی با حضور حجت‌الاسلام روشن تن، مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان و حجت‌الاسلام احمد مطهری اصل، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان‌ شرقی برگزار شد.

بنابر این گزارش، در این جلسه فرآیند مراحل ارزیابی مقالات واصله و انتخاب مقالات برتر بررسی و در خصوص برگزاری مراسم اختتامیه بحث و تبادل نظر شد و قرار شد اختتامیه جشنواره علامه حلی در استان آذربایجان‌شرقی، هفته آینده مقارن با هفته پژوهش برگزار شود.

دیدار با خانواده شهید طلبه سیداحمد موسوی اصل

عباس پورحسن، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان‌شرقی در دیدار با حجت‌الاسلام‌ «سید اسماعیل موسوی اصل» پدر شهید والامقام «سید احمد موسوی اصل»، رسیدگی و عیادت از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران را افتخاری بزرگ برای مسؤولان دانست و افزود: والدین معظم شهدا مایه فخر ملت و عزت کشور هستند و ایثار و فداکاری آنان در راه دفاع از کشور و ملت ایران ماندگار خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌ شرقی تأکید کرد: پیام شهدا، جانبازان و آزادگان به آحاد مردم حفظ دستاوردهای انقلاب و نظام است و مهم‌ترین این پیام‌ها عمل به وصایای شهداست. چهل‌سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی مرهون فداکاری، ازجان‌ گذشتگی و پایداری خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و جامعه ایثارگری است.

رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی تبریز معرفی شد

طی حکمی از سوی مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی حجت الاسلام محمدعلی حقی‌امین به عنوان رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی تبریز معرفی شد؛ وی پیش از این رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اهر، معاون امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی بوده است.

وی همچنین معاون امور طلاب حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، مسئول اداره اسکان مرکز مدیریت حوزه های علمیه، مسئول طرح و برنامه معاونت تبلیغ استان قم، معاون آموزش مدرسه علمیه مهدی موعود(عج)، معاون آموزشی مدرسه علمیه کرمانی ها و معاون اداری مدرسه صدوقی بوده است.

برگزاری کرسی نظریه‌پردازی در حوزه علمیه طالبیه

همزمان با هفته پژوهش و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، کرسی نظریه پردازی با عنوان «بررسی قاعده تسامح و تساهل به عنوان قاعده اعتبار سنجی روایات» با حضور اساتید، صاحب‌نظران و طلاب، صبح امروز در مدرسه علمیه طالبیه تبریز برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدعلی صادقیان، مدیر مدرسه علمیه طالبیه تبریز، در این نشست برگزاری کرسی های آزاداندیشی و نظریه پردازی در مدارس علمیه و مراکز علوم دینی را مهم و ضروری قلمداد کرد و حجت‌الاسلام یوسفی به عنوان ارائه کننده نظریه و مقاله با بیان اینکه مدرسه علمیه طالبیه با قدمت علمی و تاریخی خود، ظرفیت برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه پردازی را داراست، به بیان مسئله و ادله و ذکر دلائل مد نظر خود پرداخت.

بنابر این گزارش، در ادامه حاضران در جلسه پیرامون توضیحات ارائه کننده مقاله، سؤالات و مسائل خود را مطرح کردند و حجت‌الاسلام یوسفی به این سؤالات پاسخ داد. همچنین حجت‌الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، به عنوان ناقد این مقاله، به بیان نظرات خود پرداخت و نقدهای خود را ارائه داد و در ادامه نیز حجت‌الاسلام ایمانی نیز به داوری این مقاله و نقدها و مسائل وارده بر آن پرداخت./935/پ204/ب1

ارسال نظرات