۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۵۹۰۲۱۳
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

امام عسکری با تأسیس شبکه ارتباطی جامعه را برای غیبت امام زمان آماده کردند

امام عسکری با تأسیس شبکه ارتباطی جامعه را برای غیبت امام زمان آماده کردند
دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: تأسیس شبکه ارتباطی از سوی امام حسن عسکری (ع) با هدف آماده کردن جامعه در دوران غیبت بود تا اگر دسترسی شیعیان به امام معصوم وجود نداشت مردم عادت کرده باشند از طریق واسطه پیام‌های امام خود را دریافت کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل یکشنبه شب در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد امام خمینی (ره) برگزار شد با تبریک ولادت با سعادت امام حسن عسکری (ع)، گفت: دوران امام حسین عسکری (ع) از جمله دوران‌های بسیار سخت امامت بود.

وی افزود: امام حسن عسکری (ع) و پدر بزرگوار ایشان امام هادی (ع) از سوی خلفای وقت در شهر سامرا زندانی و تحت نظر بودند به طوریکه در فضای خفقان شهرسامرا حضرت به اصحاب خود می‌فرماید، در صورت دیدن من حتی سلام و علیک هم نکنید، در حالیکه شیعیان برای ملاقات با حضرت لحظه شماری می‌کردند.

حجت الاسلام شاه فضل یکی از مهمترین کار‌های امام حسن عسکری (ع) مبارزه با جریان‌های فکری شیعه غالی یا غلوکننده، واقفیه و صوفیه و همچنین تأسیس شبکه ارتباطی بین خود و شیعیان در شهر‌های مختلف برای رسانیدن پیام خود به شیعیان اعلام کرد و افزود: تأسیس شبکه ارتباطی امام حسن عسکری (ع) نخستین کار و مقدمه چینی حضرت برای ظهور بود.

به گفته وی، امام حسن عسکری (ع) در این شبکه ارتباطی تعدادی ازشیعیان خاص خود به عنوان نماینده امام معرفی تا پیام‌های خود را از طریق نمایندگان خودش به شیعیان در شهر‌های دور و نزدیک برساند.

وی افزود: در این شبکه ارتباطی، چون مردم امکان ملاقات مستقیم با امام حسن عسکری (ع) نداشتند برای ارتباط با امام خود از شهر‌های دور و نزدیک با یک تا چند واسطه پیام امام حسن عسگری (ع) را دریافت می‌کردند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: یکی از ویژگی‌های این شبکه ارتباطی این بود که مردم به تدریج عادت کردند از طریق چند واسطه پیام امام حسن عسکری (ع) را دریافت می‌کردند.

وی ادامه داد: تأسیس شبکه ارتباطی از سوی امام حسن عسکری (ع) را با هدف آماده کردن جامعه در دوران غیبت بود تا اگر دسترسی شیعیان به امام معصوم وجود نداشت مردم عادت کرده باشند تا از طریق واسطه پیام‌های امام خود را دریافت کنند.

دبیر جامعه روحانیت گفت: در زمان امیرمومنان (ع) حرف امام را مستقیما از امام خود می‌شنیدند، اما به حرف امام گوش نمی‌دادند، اما امروز بعد از ۱۴۰۰ سال شیعیان با وجود اینکه حرف امام خود را با واسطه و بدون اینکه معجزه‌ای دیده باشند دریافت و اطاعت می‌کنند.

وی افزود: دومین رسالت امام حسن عسکری (ع) مبارزه با برخی از جریان‌های فکری شیعه ازجمله غالی یا غلوکننده، واقفیه و صوفیه دانست و گفت: این‌ها جریان‌های انحرافی شیعه بودند که امام حسن عسگری (ع) با آن‌ها مبارزه کرد.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: جریان‌های فکری انحرافی شیعه در زمان امام حسن عسگری (ع) در این دوره نیز به شکل‌های مختلف علی اللهی و صوفی هستند، از این رو باید مراقب بود هرکس از خدا گفت و نسبت به اهل بیت (ع) ابراز ارادت کرد نمی‌تواند حقیقت را گفته باشد و چه بسا در ورای آن تفکری انحرافی وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه نباید نسبت به جریانات انحرافاتی بی تفاوت بود و سکوت کرد، افزود: همانگونه که امام حسن عسگری (ع) با جریان‌های انحرافی مبارزه کرد ما نیز وظیفه داریم با این جریان‌ها مبارزه و یا حداقل جریان‌های انحرافی را که مورد تأیید اهل بیت (ع) نیستند را به مردم معرفی کنیم تا از نفوذ آن‌ها جلوگیری شود. /۱۳۰۷/پ ۶۰۲/ب ۱
محمد ملك آبادي
ارسال نظرات