۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۵۹۰۲۲۵
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان تهران:

وحدت حوزه و دانشگاه یک ضرورت غیر قابل انکار است

وحدت حوزه و دانشگاه یک ضرورت غیر قابل انکار است
حجت الاسلام مهدوی انقلابی گری را مهمترین شاخصه دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: دانشجویان و حوزویان امروز متدین‌تر، بصیرتر و شجاع‌تر از دوران قبل از انقلاب و در خط ولایت و رهبری هستند بنابراین وحدت حوزه و دانشگاه یک ضرورت غیر قابل انکار است.
حجت الاسلام نقی مهدوی خواه معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: دشمن انقلاب اسلامی در راستای اهداف شیطان فعالیت می‌کند در حقیقت شیطان اهداف خود را به وسیله انسان‌هایی که مخالف اسلام هستند دنبال می‌کند.

وی افزود: از ابتدای تاریخ همواره افرادی وجود داشتند که مخالف اسلام و در جنگ با آن بودند، مخالفان اسلام در هر زمانی با هدف ضربه زدن به مکتب الهی اسلام با دولت یا قدرتی مانوس می‌شدند.

حجت الاسلام مهدوی خواه با بیان اینکه مخالفت و دشمنی با اسلام از همان زمان پیامبر اکرم(ص) آغاز شد، ابراز کرد: تا مدتها برخی یهودیان و دشمنان اسلام با پیامبر(ص) مخالفت کرده و مزاحمت‌هایی برای ایشان ایجاد می‌کردند، بعد از رحلت حضرت نیز این مخالفت‌ها و مزاحمت‌ها همواره و در هر دوران به شکلی ادامه داشته و تا عصر حاضر نیز همچنان ادامه دارد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: تا اینکه حضرت امام خمینی(ره) قیام کردند و با تمسک به قدرت الهی در برابر ابرقدرت‌های جهانی که اهداف شیطان را دنبال می‌کردند، ایستادند و با عنایت امام زمان(عج) توانستند با دشمن دیرینه و قدرتمند مقابله کنند و نهال اسلام را در ایران بکارند، امروز نهال انقلاب بعد از 40 سال تبدیل به درخت تنومندی شده است که در عرصه جهانی می‌درخشد و در جهان شناخته شده و نفوذ یافته است.

وی افزود: شیطان بزرگ آمریکا و نظام سلطه در این 40 سال تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا بتوانند مانع رشد انقلاب شوند اما به فضل الهی نتوانستند کاری از پیش ببرند؛ با توجه به کلام حضرت امام راحل که فرمودند: دانشگاه و حوزه می‌توانند در سایه اتحاد و تلاش علمی خود با مستکبرین عالم مقابله کنند؛ می‌توان گفت وحدت حوزه و دانشگاه یک ضرورت غیر قابل انکار است.

حجت الاسلام مهدوی خواه با بیان اینکه دانشگاه و حوزه امروز با دانشگاه و حوزه قبل از انقلاب تفاوت اساسی و مبنایی دارد، گفت: حوزه و دانشگاه امروز انقلابی‌تر است و دانشجویان و حوزویان امروز متدین‌تر، بصیرتر و شجاع‌تر از دوران قبل از انقلاب و در خط ولایت و رهبری هستند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: بنده معتقدم اهداف امام در لایه زیرین به حقیقت پیوسته است و پیوند حوزه و دانشگاه اتفاق افتاده است البته ما باید در این عرصه تلاش بیشتری داشته باشیم و اهداف والاتری را مدنظر قرار دهیم.

وی در پایان تاکید کرد: طلاب و دانشجویان عزیز در سایه رهنمودها و دوراندیشی‌های رهبر معظم انقلاب وحدت و انسجام خود را چون گذشته حفظ کنند و با هدف مقدمه‌سازی ظهور منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان(عج) مردم را با افکار و اندیشه‌های اسلامی آشنا و همراه کنند./813/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات