۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۵۹۰۲۶۴
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

تعمیق باور‌های دینی مورد توجه طلاب و مبلغان قرار گیرد

تعمیق باور‌های دینی مورد توجه طلاب و مبلغان قرار گیرد
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تاکید کرد که تعمیق باور‌های دینی جامعه باید مورد توجه طلاب و مبلغان قرار گیرد.
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام  صفر فلاحی معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) با حجت الاسلام سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، در محل ساختمان اداری حرم حضرت معصومه (س) ملاقات کردند.

حجت الاسلام روستا آزاد ضمن مبارک خواندن این دیدار و آرزوی توفیق برای خادمان حرم حضرت معصومه (س) گفت: دفتر تبلیغات اسلامی در سال های اخیر در جهت ارتقاء سطح معارف تبلیغی دست به راه اندازی قطب ها زد. این قطب ها حدود ۱۴ مسأله ی اصلی از جمله سبک زندگی و... را مورد بررسی و پیگیری قرار داده اند.

وی ادامه داد: زمینه فعالیت و همکاری زیادی وجود دارد که مواردی از آنها عبارتند از:

اعزام مشاور به مراکز مختلف در قالب اعزام های تخصصی، که می توان همین اعزام ها را برای حرم حضرت معصومه (س) نیز داشت.

نشست های کارگاهی برای پرسنل، پاسخ گویان، مخاطبان و...

حلقه های معرفت که در مشهد به صورت جدی در حال پیگیری است و در آستان حضرت معصومه نیز قابل راه اندازی است.

کار بر روی موضوعات فرق انحرافی و تعمیق باورهای دینی و فعالیت در حوزه کودک و نوجوان

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اظهار تأسف از کم کاری در زمینه تعمیق باورهای دینی عنوان کرد: متأسفانه برای مسأله ی تعمیق باورهای دینی فرصت زیادی نگذاشته ایم و آن را رها کرده ایم و بیشتر بر مناسک و مراسمات تکیه کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی، تلاش در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و اعزام های تخصصی در این زمینه ها داریم. همچنین شناسایی نخبگان تبلیغی، اعزام آن ها به مناطق مختلف و شناساندن آن ها به جامعه، جزء برنامه های دفتر تبلیغات اسلامی است.

حجت الاسلام روستا آزاد خاطرنشان کرد: با توجه به اثر پذیری بالای مخاطبان در حرم حضرت معصومه (س) باید از این ظرفیت استفاده ی بیشتری شود. باید در این گونه از همکاری به سرفصل های مشترکی برسیم.

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به ظرفیت های آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: حرم حضرت معصومه(س) در طی هفته بیش از ۳۵۰ هزار مخاطب و مراجع دارد. در جهت رشد و تعالی زائران و مجاوران حضرت معصومه(س)، فعالیت های فرهنگی گوناگون از جمله: برگزاری مراسمات مناسبتی، برگزاری کلاس های آموزشی قرآن کریم، برقراری اردوها و پاسخگویی به شبهات، برگزاری نمایشگاه های مختلف و نیز برگزاری مسابقات فرهنگی انجام می شود. همچنین در بخش کودک و نوجوان نیز برنامه های خوبی در حال اجرا می باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۰ مدرس در روز به صورت فعال مشغول به آموزش های حفظ، تفسیر و علوم و معارف قرآن هستند. همچنین آموزش های غیر حضوری نیز جزء برنامه های حرم می باشد. در کنار این ها از جمله درخواست­های ما برای ارتباط بیشتر با طلاب و مبلغان، تشکیل یا فعال شدن پرونده تبلیغی طلاب و مبلغان فعال در حرم حضرت معصومه (س) است که از شما درخواست مساعدت و یاری در زمینه معرفی مبلغان توانمند در عرصه­‌های پاسخگویی و مشاوره داریم.

از زمینه‌­های موافقت شده می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد؛

برگزاری کارگاه های معرفت افزایی برای کارکنان حرم مطهر.

معرفی نخبگان و کارشناسان فرهیخته دفتر به حرم جهت سخنرانی، پاسخگویی، مشاوره و ...

همکاری در برگزاری کنگره حضرت آمنه.

ارائه محتوا در ره توشه تبلیغی برای معرفی حضرت معصومه (س).

امکان درخواست مبلغ برای حرم از طریق سامانه سمتا.

همکاری در زمینه تدوین و ارائه سرفصل­ها و آموزش مجازی./۸۷۶/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات