۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۵۹۰۲۶۹

مسابقات قرآنی «انوار ملکوتی» در مجتمع هدی برگزار شد

مسابقات قرآنی «انوار ملکوتی» در مجتمع هدی برگزار شد
مسابقات قرآنی «انوار ملکوتی» با حضور ۱۶۷ نفر از دانش‎آموزان هدایی در سطوح دبستان، دبیرستان دوره اول و دبیرستان‌های دوره دوم در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن کریم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری رسا، مسابقات قرآنی درون مجتمعی ویژه دانشآموزان قرآنی مدارس هدی با عنوان «انوار ملکوتی» روز پنجشنبه ۲۲ آذر در دبیرستان علوم و معارف اسلامی هدی برگزار شد.

مراسم افتتاحیهساعت ۸ صبح با تلاوت آیات قرآن کریم با صدای قاری کشوری، خانم صفارزاده آغاز شد. پس از پخش سرود جمهوری اسلامی، جناب آقای علیرضا کبیری مدیر مجتمع آموزشی تربیتی هدی، ضمن عرض ادب و احترام به ساحت مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام، از مسئولان برگزاری این مراسم قدردانی کرد.

مدیر مجتمع آموزشی تربیتی هدی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حفظه‌الله فرمودند: «با خواندن نماز اول وقت، روح خود را آرامش دهید که نماز زبان سخن گفتن بنده با خداوند متعال است».

کبیری در ادامه دانشآموزان را به تلاوت قرآن کریم توصیه کرد و تأکید داشت: سعی کنید هر روز قرآن بخوانید که اگر نجاتی برای بشریت باشد در استفاده از کلمات این کتاب الهی و خواندن قرآن است.

وی افزود: به یاد شهدا باشید و بسیار دعا کنید، زیرا وقتی دعا می کنیم با خدا صحبت می کنیم.

مدیر مجتمع آموزشی تربیتی هدی تصریح کرد: به جسم و روحتان اهمیت دهید و اگر قرار است روح خود را پرورش دهید با نماز و قرآن و دعا پرورش دهید و اگر قرار است جسم را پرورش دهید با ورزش و غذای سالم باشد.

کبیری همچنین توصیه کرد: تقویت فکری و معنوی را با مطالعه کتاب‌های مفید انجام دهید؛ به پدرومادر، مربیان و معلمان خود احترام بگذارید و در کار خانه و امورات منزل همکاری کنید.

وی در پایان برای دانشآموزان قرآنی موفقیت درهمه عرصههای زندگی را آرزو کرد.

از برنامههای اجرا شده در مراسم افتتاحیه، همخوانی نغمههای قرآنی، اجرای تواشیح با صدای گروه دانشآموزان آموزشگاه قرآن هدی و قرائت دعای قرآنی بود.

در مسابقات قرآنی «انوار ملکوتی»، ۱۶۷ نفر از دانشآموزان هدایی شامل ۳۵ نفر در سطح دبستان، ۵۷ نفر در سطح دبیرستان دوره اول و ۷۵ نفر در سطح دبیرستانهای دوره دوم در رشتههای حفظ و قرائت به رقابت پرداختند.

گفتنی است مسابقات جامع قرآن کریم ویژه دانشآموزان دبیرستانهای علوم و معارف اسلامی شهید مطهری(ره) به صورت همزمان با مسابقه قرآنی «انوار ملکوتی» برگزار شد.

مراسم قدردانی از برگزیدگان مسابقه، روز یکشنبه ۲۵ آذر در دبستان دوره اول برگزار می‌شود./876/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات